• Lisa79

Asiatisk buffè i Gävle?

Hej alla Gävlebor (och alla andra som kan hjälpa mej också förstås)!!

Jag undrar om det finns nåt ställe i Gävle som har asiatisk buffè? Dvs, thai eller kinamat..

• Svar på tråden Asiatisk buffè i Gävle?
  • nean82

Ja, det finns ett ställe på söder som förut bara var take away, men nu har de byggt om där inne så det är resturang. De har en god buffé. Men vad sjutton heter stället..

Bali Garden brukar också ha buffé, och sedan om du gillar indiskt så har den indiska resturangen, den som byter namn hela tiden, också buffé. Jag har dock aldrig provat den själv.

• nean82

hmmm restauranger menar jag naturligtvis, har inte vaknat än verkar det som...

• 83Lovika

Lilla Saigon heter resturangen som finns i Söderbacken, ganska långt ner mot "bocken" :)

• The Forgotten
    Lisa79 skrev 2007-09-19 09:59:44 följande:
    Hej alla Gävlebor (och alla andra som kan hjälpa mej också förstås)!!Jag undrar om det finns nåt ställe i Gävle som har asiatisk buffè? Dvs, thai eller kinamat..
    Baligarden kanske har buffé.
    Annars känner jag inte till några bufféer
    I am forgotten, I am lost, I am dead.
  • Lisa79

Åh, tack! Men vart på söder ligger de där stället? Jag är inte så jättehemma på krokarna i Gävle men lite hittar jag Jag vet vart ICA maxi ligger, och ÖB och Statoil, och plantagen..

• nean82

Star of India heter den indiska, och jag tror den på söder heter Lilla Saigon.

• Lisa79
    83Lovika skrev 2007-09-19 10:07:24 följande:
    Lilla Saigon heter resturangen som finns i Söderbacken, ganska långt ner mot "bocken" :)
    Men de lät ju centralt och bra. Där någonstans har jag käkat thailändskt på ett ställe som hette Patong, kanske är samma som har bytt namn? eller?
  • The Forgotten
    Lisa79 skrev 2007-09-19 10:10:04 följande:
    Åh, tack! Men vart på söder ligger de där stället? Jag är inte så jättehemma på krokarna i Gävle men lite hittar jag Jag vet vart ICA maxi ligger, och ÖB och Statoil, och plantagen..
    Södra kungsgatan, bortom El-butiken men innan Cheers.
  • nean82

Inte så långt ifrån stadsbiblioteket, och där bocken brukar stå. :)

• The Forgotten
    Lisa79 skrev 2007-09-19 10:14:26 följande:
    Men de lät ju centralt och bra. Där någonstans har jag käkat thailändskt på ett ställe som hette Patong, kanske är samma som har bytt namn? eller?
    Patong finns kvar, men har bytt namn nyligen.
    Gamla patong är inte Lilla Saigon
  • gresligagreta

Baligarden har blivit sämre sen de bytte ägare verkligen smaklöst! rekomenderar ej! sen har vi ju österns pärla nere på stan som har utökat med tai mat, (super) och ett kina ställe på torget på söder mitt emot resturangen wok, Wok har också himla god asiatisk mat.

• nean82

Nej det är inte samma, men den restaurangen har också bytt namn. De kanske har buffé (har ingen aning.

Lisa79 skrev 2007-09-19 10:14:26 följande:
  • The Forgotten

När jag sökte på Buffé i Gävle fick jag upp följande.

Spice House Asiankitchen: 026-65 00 32och

Lam´s Terass: 026 - 60 07 30Den sistnämnda är Patong under nytt namn.

Båda ska ha bufféer. Ring och fråga.

Svar på tråden Asiatisk buffè i Gävle?