Anna83 m Juline skrev 2007-09-19 10:18:00 följande:
Ylwis:Min farfar hållerpå o bygger badrum så han kan juh göra det isf.Min bror utbildar sig inom el så han har snart full behörighet att fixa elen:)Vi hade tänkt att göra så mycke vi kan själva.Inget märkvärdigt.Kök finns juh från 30.000 kronor så det beror juh på vad man vill ha.Spis o kyl o frys finns.Så det är skåp som behöver inhandlas o golv,tak o väggar som behöver göras nått åt.Riva väggar kan juh inte kosta nått(om man gör det själv)Min sambos föräldrar har bygg 2 hus själva så hjälp har vi:)TAck för svar.
ja vi drog elen själv. om din farfar håller på med badrum så har han väll certifikat det måste det vara om försäkringarna ska gälla, ska finnas papper på att jobbet är utfört.
vi ritade vårat kök på ikeas sida blev jätte bra och skulle kosta 25-30 000 bara det att allt är inte inräknat då. när man kommer till ikea så räknar de ut och det tillkommer en massa annat och vips var vi uppe på 50 000. sen så det jag skrev där är minsta lilla spik och pensel inräknat så det drar iväg fort. vi gör oftast allting själv eller alltid och det drar iväg även fast vi handlar allt vi kan på byggmax.
men jag vill bara varna för man tror inte att det ska kosta så mkt men det gör det, det drar iväg enormt fort verkligen. lovar!