hur berätta om kondylom?
Hej!
Detta är så jävla jobbigt.. vet inte om jag överdriver det eller om det verkligen är en så stor grej som jag får det till.
Iaf: jag var oskuld när jag träffade mitt x, och han smittade mig med kondylom - trots att jag frågat honom innan vi hade oskyddat sex om han haft några könssjukdomar.
När mitt kondylom bröt ut några mån senare erkände han att han haft det ett par år tidigare.
Denna kille var ett svin och dum som jag var höll jag ihop med honom ett år till.
Nu till saken: Sen det tog slut mellan oss har jag inte haft sex med någon annan, men har nu kommit ut "på banan" igen och antar att det inte kommer dröja spec länge innan jag blir tillsammans m ngn igen.
Hur ska jag då kunna berätta att jag har kondylom? Tänk om killen dumpar mig för att han tycker jag är så jävla äcklig?
För det är ju så, sa min gynekolog, att även om jag inte har några vårtor som syns nu kan viruset smitta ändå, spec om man har sex mycket...
Så jag kan nu välja på:
-Att inte säga något alls - detta känns inte som ett alternativ, skulle ha extremt dåligt samvete och vill inte behandla andra som jag blev behandlas
-Ha sex med kondom först och sedan berätta - känns som det jag kommer göra, grejen är bara att det känns så jävla HEMSKT. plus att jag personligen HATAR kondomsex. Hatar lukten, känslan, och framför allt att behöva PRATA om en kådis, mitt i allt annat pinsamt. Fast det är klart att jag kommer använda kondom, för att undvika att han smittas...
Det jag är så orolig för är att min han ska se på mig på ett äcklat sätt och dumpa mig... Om jag säger som det är - att vi kan ha oskyddat sex och då riskerar han att smittas, eller fortsätta knulla m konom och då riskerar han litegrann att smittas ändå...
Vad ska jag göra?
Hur ska jag kunna träffa någon med mina JÄVLA könsvårtor?
Tilläggas ska att jag i övrigt är väldigt söt och "lyckad", känns som vårtorna är typ en kloak som ligger under ytan och förstör allt för mig.
Hoppas på svar från folk m liknande erfarenheter...