hjälp mig med skatteuträkning för detta året, please!!!
blev lite konfunderad när jag pratade med löneassistenten som sa att det drogs 25.5% skatt från min lön varje månad, tycker det låter lite! hon sa att det e pga moderaterna som skatten sänktes från o med januari i år .. jag e dock rädd för restskatt o undrar om nån kan hjälpa mig lite ..
har nu kollat på alla mina gamla lönespecifikationer, o det står samma både i år o åren innan, "preliminär skatt tabell 33|0, kolumn 1 ..
har gått in på skatteverkets hemsida o klickat på "skatter", sen "skattetabeller" o därefter "skattetabeller för preliminär A-skatt - inkomståret 2007" .. e det där jag ska kolla???? finns ju så mycket annat o välja på!!
därefter har jag gått vidare till "skattetabeller 29-37" (det e väl där jag ska gå in eftersom det står skattetabell 33|0 på min lönespec lr?) och månadslön eftersom jag har månadslön då ..
väl på den sidan så har jag kollat vad jag fått ut varje månad i bruttolön, hittat den siffran i tabellen o kollat på den tabellen 1, o tagit min bruttolön minus den siffra som står i kolumn 1, får då ut en summa som oftast är ca 200 kr mer än vad jag fått ut i min nettolön ..
betyder det att jag får tillbaka på skatten i år oxå då? det borde ju bli 200 x 12 (månader) då, vilket blir 2400 kr ungefär?
konstigt att inte 25.5% kan va för lite dragen skatt, har för mig att skatten tidigare låg på över 30?
jättetacksam för svar!!!!!!!!
ps. kan tillägga att min bruttolön ligger på ca 17-19000 varje mån ..