tidiga tecken på att man bär tvillingar
Är lite nyfiken. Finns det några symtom under första trimestern på att man väntar tvillingar?
Är lite nyfiken. Finns det några symtom under första trimestern på att man väntar tvillingar?
Vi såg inga direkta tecken, förutom att jag blev ganska stor ganska fort ( men det kan man ju bli med bara en också ); det är min första graviditet så vi hade inget att jämföra med. Har inte mått speciellt illa eller så. Vi fick veta på rutin-ul i v 19 att det var 2 stycken små därinne!
En del säger att man mår extra illa, men det gjorde inte jag, inte heller såg man något med att jag blev större så detta är nog väldigt individuellt.
Ända skillnaden jag märkte att jag blev/va större än vanligt..
Jag är i v7 och har mått ordentligt illa i en dryg vecka! Spenderade halva gårdagen med huvudet i toan.... Idag fick jag veta varför, jag ska ha 2...
Magen växte direkt och jag mådde mycket mer illa än med mina enlingar. Magen började växa så tidigt så man trodde att man imbillade sig... Helt overkligt.
Jag misstänkte ingenting, mått hur bra som helst, är inte överdrivet stor, (nu i vecka 22)
Har vänner som burit enling och blivit sjukskrivna för att de mått fruktansvärt dåligt, jag är helt övertygad om att det är från person till person, dock sägs det att man vid tvilling-graviditet kan må sämre.
Vet inte om det stämmer, men borde inte livmodern vara större om det är två? Man ska ju kunna känna hur mycket den sticker upp ovanför kanten...Själv har jag iaf börjat noja att det kanske är två eftersom min BM sa på inskrivningen att det inte skulle vara någon idé att lyssna efter hjärtat i v.12, för att livmodern inte vuxit ovanför kanten än. Men när jag känner efter själv känner jag den ca 5 cm ovanför... Skumt, men jag kanske känner fel.
BM hade alltså inte känt på min mage, utan konstaterade bara hur det brukar vara...