• Snufs

*Blev bjuden på något så fantastiskt gott

Blev bjuden på något så fantastiskt gott som hette "Enchilada" eller något liknande. Det var i allafall rullade tortilla bröd med köttfärsfyllning och en god sås över. Är det någon som har ett enkelt och gott recept på det? Tror att det finns olika varianter, kan tänka mej att det mesta är gott!

• Svar på tråden *Blev bjuden på något så fantastiskt gott
  • snobben

Jag brukar göra så här:

detta är med kyckling eller köttfärs.
    Stek köttet och tillsätt tacokrydda och en burk keso.
    Lägg en klick på tortillia bröd och rulla ihop
    Blanda cremefraiche, tacosås och nån chili om man vill ha det riktigt starkt och i med lite riven ost.

Lägg rullarna i en form och häll såsen över och lite extra ost på och in i ugnen.

Blir sjukt gott!

• Tineling

Jag kan bidra med en supergod enchiladas som är snabb och lätt att göra!

enchiladas Snabbt och gott!

500gr Köttfärs
    1 gul Lök
    1 påse Taco-krydda

Stek köttfärsen i stekpanna och tillsätt tacokryddan.

Sås: 1 burk( 2 dl) Creme Fraiche
    1 stor burk (Santa Maria) Chucky Salsa medium
    1 hackad rödlök

Blanda allt och rör om i en liten bunke.

Bröd tortillas: beräkna 2 bröd per person

Gör så här:
    Lägg köttfärs på bröden o rulla dem lägg dem i en ugnsäker form. Häll över såsen över dem. strö på riven ost.

Grädda i ugnen 15-20 minuter ca kolla så de inte bränns vid.

Woila!

• Celin

jag gör med kycklingfilé, strimlar, steker i lite fett, tillsätter lite sambal oelek och creme fraiche alt matlagningsgrädde, puttar lite och rullar sedan in i tortilla bröd, brer lite passerad tomat över sen ost och in i ugnen 200 grader 10-15 minuter.

till det serverar jag tacotillbehör, mao sallad, gurka tomat, sås, lök, guaccamole, creme fraiche, nachochips, ost eller varm cheddarost.

• Snufs

Tack för att ni delar med er!! Men jag vill ha ännu mer tips! Ska bjuda på något i helgen.

Puff puff..!!!

• utlandssvenska

Det ar bara att kopa ett Enchilada kit fran Old el paso - det brukar jag gora! jattegott!!!

Svar på tråden *Blev bjuden på något så fantastiskt gott