• Anonym

Röd på halsen...

Jag är en ganska utåtriktad tjej, men blir ofta röd på halsen vid större möten och då jag ska tala inför folk. Detta kan naturligtvis bero på en stressad situation, men jag blir ofta röd även när jag pratar i telefon med t.ex. mamma, och då är jag ju verkligen inte nervös! Nån mer som känner igen sig och vad gör ni åt det? Jag själv brukar använda tröjor med hög hals i sådana situationer då jag vet att jag kan bli röd, just för att slippa oroa mig för att folk ska se. Så himla trist att höra folks kommentarer av typen "OJ, vad röd du är på halsen!" Pinsamt!

• Svar på tråden Röd på halsen...
  • Anonym

det är nog ganska vanligt. men förstår att det är jobbigt.

• Anonym (jag med)

Jag får också så, blir röd på halsen och bröstet. Jag behöver inte heller vara nervös, utan det händer vid alla möjliga känslor, när jag pratar eller engagerar mig i något (eller bara om jag råkar klia mig på halsen t.ex.). Visst är det frustrerade. Brukar också använda polo när jag vet att jag får andras uppmärksamhet på mig. Har hänt att andra trott att jag är allergisk mot något...
    Tror dock att det här är jätte vanligt, men att vi ska akta oss för att ta det för allvarligt. Då kan man lätt hamna i ett mönster som kan leda till undvikande av vissa situationer och i slutändan social fobi.
    Har själv sett att andra som t.ex. talar engagerat om något också råkar ut för detta och inte har jag tyckt att de är konstiga för det... Vet att det är svårt, men försök att inte tänka på det.

• Anonym (Rödhake)

Usch, så blir jag också! Värre ju äldre jag blir verkar det som. Även min haka blir röd. Har faktiskt börjat använda puder när jag ska till situationer där jag vet att det brukar komma. Trist!

Svar på tråden Röd på halsen...