• Ellieott

    Ann Ahl och andra roliga namn!

    Tycker det är så kul med namn som liksom blir sååå fel. Som att heta Ahl i efternamn och döpa sitt barn till Ann. Det är ju inget fel på namnet Ann. Eller efternamnet Ahl... men kombinationen blir liksom...skitkul.

  • Svar på tråden Ann Ahl och andra roliga namn!
  • lia76

    Jo det finns massor... Men dessa personer har känt sej kränkaden just pga sådana här trådar lite överallt på nätet så många tar bort sitt namn från eniro osv...


    4 dagar kvar tills fisen fyller 1 år! (23/9)
  • Kazamm

    Paul Potts är ju rätt roligt. Heter snubben verkligen det? Puckade föräldrar isf. ELler så är han aspuckad själv som valt ett sånt artistnamn...

  • biet

    hade en granne som hette gran i efternamn hon träffade en som hette tall och sen fick dom små kottar!

  • Nica74

    Min bildlärare på högstadiet hette Orädd i efternamn, och hennes kompis Modig. Ärligt alltså.

    En lärare jag hade berättade hon haft en lärarinna som hette Hård i efternamn, och vars man hette Sten.


    Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Bf 14/3-08
  • WhiteTrash

    Min mammas mormor hade en tvillingsyster som hette Syster.
    Denna Syster gifte sig med en man som hette Bror!!
    Vad dom hette i efternamn kom jag inte ihåg, men jag kan ju bara tänka mig hur det skulle ha låtit:
    Här har vi herrskapet Syster och Bror Gustavsson

  • MaijaO

    På 90-talet (vet inte om han är kvar) så jobbade det en man på en högstadieskola i Uddevalla som hette Achle i efternamn. Heter men så så inte fan börjar man jobba på en högstadieskola!!!

  • Sulan Gbg

    Ett par bekanta till min svåger funderade på att döpa sin son till Sten och han skulle då först ha hetat hennes namn Johansson (eller något). Men det vankades giftemål och han hette Sandberg så det hade blivit:

    Sten Sandberg

    Tycker han borde utbildat sig till geolog

Svar på tråden Ann Ahl och andra roliga namn!