• Snufserufs

Hur bäddar jag bäst till hunden för en natt i bilen?

Hej!
    På fredag ska maken och vår riesen åka på läger och Nero är tvungen att sova i bilen under natten.
    Har ett täcke till honom som han ska ha på sig men funderar sedan på hur jag bäst bäddar för honom så att han ska hålla värmen bäst?
    Liggunderlag funderar jag på att lägga underst och sedan flera ventapads över.
    Är fårskinnsplädar varma eller har någon något tips på vad som kan vara bra att bädda med?

• Svar på tråden Hur bäddar jag bäst till hunden för en natt i bilen?
  • Kalle Karls mamma

Haaha du han är en hund som har päls inget barn
    Fast du kan ju köpa en sovsäck till honom och en mysig pyjamas så fryser han nog inte

• Emab

När vår hund sov i tält med oss så hade vi först liggunderlag, sedan hennes ventapad och sist ett fårskinn. De vill gärna ha det trångt så om du kan fixa lite kanter runt om så blir det extra varmt och mysigt!

Om vovven stannar i bilen så glöm inte att ta av halsbandet så att det inte händer något...

• Lotlas

Jag har inte hund själv, men när mammas och pappas hund ligger ute på vintern (självvalt, hon vill inte komma in), så bäddar hon åt sig under huset med hö. Så, därför tror jag på luftiga material, som värms av hunden. Ungefär som när man klär sig själv; lager-på-lager. Lycka till!

• Lotlas

Vad är ventapads, förresten??

• kattengustav

Vi har två hundar som går ute dygnet runt och dom har vi lagt bräder på på en lastpall och det ligger dom på för då kommer dom upp lite. Hundar klarar sig i bilen utan att ha nått direkt att ligga på. Bara det inte är minus 20 grader.

• Snufserufs

kattengustav
    Har dom inget hundhus att gå in i alls?

• kattengustav

Vi har satt upp lastpallar som väggar och sen ett plåttak över. Dom är vana att vara ute och dom tycker bara det är jobbigt att komma in för då är det för varmt inne.

Snufserufs skrev 2007-09-19 17:35:22 följande:
    kattengustav Har dom inget hundhus att gå in i alls?
  • asul

Kalle Karls mamma skrev 2007-09-19 17:29:20 följande:

japp och han kan gå ut även på vintern
    Ja så länge man rör på sig är det klart man håller värmen! Det blir ganska kallt att ligga i en bil en hel natt!
  • asul

Jag vet att Lupus tillverkar en slags värmepåse man stoppar hunden i. Jägare använder den när de pausar i skogen för att hunden inte ska bli kall och skada sig när de börjar jobba igen. Men vet inte om hunden accepterar att ligga i en sådan hela natten.

Jag tror det räcker med en fäll. Så får man väl kolla till honom en gång på natten. Hur gör de andra?

• Grenna

Fårskinn att ligga på och en fleecefilt över sig gillar vår hund fast hon är å andra sidan en väldigt frusen ridgeback

• Uncia

bara en vanlig fäll har jag haft dem gånger jag sovit i bil. men då har det varit sommar/höst och det är en samojed som tål kyla bra.

• tintilar

Hur gammal är han?

Min hund kan sova utomhus i snön mitt i smällkslla vintern (BC-korsning, inte speciellt mkt päls). Jag tror nog att han klarar sig bra med täcken på golvet bara. De har ju förmånen att ha päls som de kan anpassa efter temperaturen för att hålla värmen eller svalkan.

Jag hade bäddat tjockt med täcken som han kunde bädda runt med själv. Värmen från honom kommer att värma upp täckena och det kommer att räcka för att han ska hålla sig ordentlgit varm tror jag. Men det är ju individuellt. Jag hade iaf gjort så. Eller låtit honom sova ute. Det beror ju på.

• Emab

Grenna- känner igen det min tjej är också en väääldigt frusen ridgeback

Svar på tråden Hur bäddar jag bäst till hunden för en natt i bilen?