• Poppet

Rosslar i halsen efter mat

Min bebis blir alltid alldeles rosslig i halsen efter att han har ätit. Låter som om han har ett helt tröskverk där nere. Han försöker harkla sig men det hjälper inte. Ibland kan det lossna om han kräks men inte alltid. På BVC sa de bara att "ja, han är väl bara rosslig av sig" men detta börjar bli ett problem då man hör att han tycker det är jättejobbigt.

Nån som har erfarenhet av nåt liknande? Vad göra??? /Poppet

• Svar på tråden Rosslar i halsen efter mat
  • emilie84

Det är likadant med min dotter på 2 månader när hon har ätit (ersättning) det låter jätte jobbigt och släpper bara om hon kräks...jag undrar oxå vad det kan vara och om man kan göra något åt det??

• Arentorpbebis

så va de för min med men var det länge efter så gav ja henne lite vatten på sked då sluta de direkt, så de e väl bara mat som inte åkt ner helt!

• foxy

mjölkprodukter är annars ganska slembildande...

testa med lite sockervatten eller nåt...

• Poppet

Vi ger också ersättning så det kanske är mer slembildande än bröstmjölk... Vatten verkar vara ett bra tips. Ska testa det direkt...

/Poppet

• lola0626

Min son låter också väldigt slemmig när han ätit, men han ammas.. Vågar man ge honom lite ljummet vatten på sked??

• foxy

ja de tycker jag... varför inte?? om du e orolig så koka vattnet innan?

lola0626 skrev 2007-09-20 13:56:24 följande:
    Min son låter också väldigt slemmig när han ätit, men han ammas.. Vågar man ge honom lite ljummet vatten på sked??
  • jennsans

lola0626: ge inte ljummet vatten från kranen bara.. allt vatten ska vara kallt från kranen som man får värma lite ej ta ljummet direkt från kranen

• Chivaz

Vår son på 6 mån är också rosslig, oftast när han har ätit och spyr han så blir det bättre. har kommit sista tiden, speciellt när han får välling, är völ slembildande, hade inget när han åt ersättning.

• Poppet

Vatten verkar visst bara hjälpa enstaka gånger tyvärr... Vi rosslar vidare... /P

Svar på tråden Rosslar i halsen efter mat