Disskution om unga föräldrar.
Hej.
Vad tycker ni om unga skafffarbarn?
och varför.
Hej.
Vad tycker ni om unga skafffarbarn?
och varför.
det är väl inget fel i det? är själv 20 år och har två barn.
fick antonio precis när jag fyllt 17, alicia när jag var nitton, skulle precis fylla 20....
däremot är det väl bra att ha utbildning å ekonomin klart för sig...
men ser inget fel i det alls
Hur gjorde du med utbldningen när du fick bsrn så tätt?
Blev mamma när jag var 16. Upptäcktes för sent för att göra abort så jag och sambon tog vårt ansvar. Men hade aldrig satt mig och planerat ett barn i 16-17 års ålder. Hade gått klart skolan osv.
Dock så kämpade jag på som f*n i 2½ år och tog studenten som planerat. Sambon hade heltidsjobb så ekonomin klarade vi.
Är du ung som är gravid eller varför funderar du över detta?
Jag trodejag va med barn.
och nu känns dt tomt.
och vill fylla t tomrummet
Anonym (v19) skrev 2007-09-19 20:23:09 följande:
Så du vill skaffa barn för att fylla ett tomrum?
nej.. men jag kan inte förklara.
Ch Belair skrev 2007-09-19 20:36:02 följande:
När är man ung?
Jag tycker att okej om man blir gravid oplanerat, men att planera ett barn man själv inte kan försörja är ju dårskap oavsett ålder.
Jag fick min dotter strax innan min 20 års dag. Vet inte om man kan ränkna det som ung förälder, var oplanerat. Men för oss har det gått jätte bra.
Jag skulle inte planera. Jsg kommer skydda mej och så, men blir jag ravid är dt välkommmet liksom.
Okeej. Härligt. som jag skrev innan skulle jag ju inte planera, utan blir man dt är dt inteoväkommmet.
plugga distans funkar perfekt!
även om barnet/n är små....
började plugga även när första barnet var några månader.
pappan tog pappaledigt!
allt går med lite vilja....
Jag tycker inte det är OKEJ att skaffa barn när man är ung för att fylla ett tomrum. Det är helt enkelt ingen funktion som barn skall födas för att fylla. Barn skall födas för att älskas, för att man vill och framförallt KAN och har MÖJLIGHET att ta hand om dem.
Att som väldigt ung planera att skaffa barn tycker jag är vrickat, då är någonting allvarligt, allvarligt fel någon annanstans.
Sålänge man har ett stadigt förhållande, har möjlighet att försörja och ta hand om barnet, och har en realistisk syn på framtiden så ser jag inget fel med det.
Precis.
Familjen Taylor skrev 2007-09-21 11:38:42 följande:
Jag är 17 och är gravid i v 20, det är en planerad graviditet, och jag ser inget fel med det.
Jag var 19 när sonen föddes.
Han var planerad och efterlängtad.
Så länge man har en bra och trygg relation till pappan,inkomst och framför allt att man är redo för den sortens ansvar det faktiskt innebär att vara förälder så är det väl inget fel.
Det gäller förövrigt hur ung eller gammal man är.