• Anonym (jobbigt)

Allergisk mot kondomer?

Jag tror att jag reagerar på kondomer.
    Finns det någon som varit med om liknande?
    Hur har det yttrat sig för er?
    Jag har blivit röd och lite svullen och det svider och kliar fast bara lite, det känns mest obehagligt och det kom 1,5 dag efter. Lite vita flytningar, lite mer än vanligt.
    Har inte använt kondom på länge pga att jag har varit en lång fast relation men nu precis blivit singel och träffat en ny kille så då skulle vi skydda oss men jag antar att det måste vara kondomen som jag reagerar på, eller vad tror ni?

• Svar på tråden Allergisk mot kondomer?
  • Anonym (...)

man kan vara allergisk emot latex... ganska vanligt... korsreaktin med bananer osv... nötter oxå...

• Anonym (emma)

det finns kondomer utan latex på apoteket, de är dyrare men du kan ju testa och se om du reagerar på dessa med?

• Shannara

Man kan vara allergisk mot kondomer, men då känns det på en gång.

Jag tycker det du beskriver mera påminner om en svampinfektion.

♡Jag har världens goaste trollungar och den 4:e okt förväntas nummer fem titta fram!♡
  • susye

latex allergi finns latixfria

• A lie

Jag får ung samma reaktion som du, svullanden kommer på en gång, men blir som värst dagen efter.. har jag använt mkt kondom en tid får jag även som blåsor.. får samma symtom av vissa sortes bindor och plasthanskar - även de latexfria, när jag jobbade inom vården och av vissa sorters plåster men då på häner/där jag haft plåstren, så visst kan man vara allergisk...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
Svar på tråden Allergisk mot kondomer?