• Anonym

Är det verkligen bättre att käka cashewnötter, nötter, o russin istället för smågodis?

Jag kanske är ute o cyklar...men..

Är det verkligen bättre att käka cashewnötter, nötter, o russin istället för smågodis, choklad m.m??

Det är ju mycket fett i nötter, russin med eller??

• Svar på tråden Är det verkligen bättre att käka cashewnötter, nötter, o russin istället för smågodis?
  • mumlan1

jag kör GI, då är det ok att äta mörk choklad, nötter. Russin är för kolhydratsrika...

• tulipanrosen

Ja, men det är bra fetter. Du ska äta en näve nötter typ, inte för mycket. Det är klart mycket bättre än godis, man blir ju mätt av nötter.

• fruis

Det beror väl på vad man är ute efter. Kaloriinnehållet är inte nödvändigtvis lägre men det är ju bra mycket nyttigare ämnen i nötter än i godis. Godis innehåller bara tomma kalorier utan näringsvärde medan nötter innehåller nyttiga fetter bland annat som kroppen behöver.

• lia76

Men inte jordnötter

4 dagar kvar tills fisen fyller 1 år! (23/9)
  • Anonym

Så en 2 småpåsar chasewnötter är för mycket? Brukar käka en på morron o en på kvällen efter träningen...

• Acinorev

Nötter och russin är nyttiga, de innehåller ämnen som är bra för kroppen (även om russin är söta och man bör borsta tänderna efteråt). Fetter i dem är BRA fett, som kroppen behöver.

Däremot innehåller de mkt. kalorier, så man ska inte äta många, en liten näve är lagom.

Godis innehåller lika många kalorier, men ämnen som är dåliga för din kropp, som socker, dåligt fett, färgämnen m.m.

• fruis
    Anonym skrev 2007-09-19 21:15:27 följande:
    Så en 2 småpåsar chasewnötter är för mycket? Brukar käka en på morron o en på kvällen efter träningen...
    Kolla på näringsinnehållet på påsarna om du vill ha koll på hur mycket kalorier det är. Förmodligen är det ganska mycket om man försöker gå ner i vikt men jag vet ju inte hur stora påsarna är så jag kan inte veta det säkert. Om du tränar regelbundet så är det inte alls säkert att det är för mycket dock. Och det är betydligt bättre att äta nötter och lite torkad frukt efter träningen än att äta godis.
  • lia76

Går man efter GI så ska man hålla koll på hur många kolhydrater det är

4 dagar kvar tills fisen fyller 1 år! (23/9)
  • Anonym (Hälsofreak)

Nötter innehåller bara nyttiga fetter vilket är bra för dig men endast i mindre mängder. T e x, EN näve cashewnötter är ett utomordentligt bra mellanmål. Äter du mer än så blir du bara fet.

• kjempejente

...men hur Fan klarar man av att äta bara EN näve nötter? Har man börjat väl äta så går det ju inte att sluta.

• Anonym (Hälsofreak)
    kjempejente skrev 2007-09-20 09:47:01 följande:
    ...men hur Fan klarar man av att äta bara EN näve nötter? Har man börjat väl äta så går det ju inte att sluta.
    Med lite karaktär klarar man av vad som helst!
  • Anonym

Finns det någonting som man kan äta mycket av???

• Kofttanten

gurka kan man äta hur mycket som helst

Svar på tråden Är det verkligen bättre att käka cashewnötter, nötter, o russin istället för smågodis?