• sosing

Vit marsipan/ superpasta?

Hej!

Säljs superpasta i mataffären? Fick tips att man kunde anv. det ist för marsipan som täcke över tårta. Neutral marsipan kan man anv den som vit marsipan? Vit marsipan säljs allså inte i mataffären utan måste beställas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-19 21:21:41:
    Är det lätt att kavla ut marsipan om jag väljer att köpa vanlig masipan och pudra på florsocker?

• Svar på tråden Vit marsipan/ superpasta?
  • mumlan1

neutral marsipan med florsocker på...

• Fru Humla

sugarpaste kan du köpa på kakburken.se
    säljs inte i vanliga affärer men bor du i en större stad går det säkert att få tag på

• Mia med 4 pojkar

Panduro säljer sugarpaste annars så tror jag det blir till att beställa från nätet :( sugarpasten bör inte läggas direkt mot grädde då den börjar svettas. Lägg ett tunt lager smörkräm eller pensla med flytande margarin först :)

• Skrutt och Skrot

Sugerpasta kan du göra själv, titta in i bloggen: Att täcka tårtor

• Laire
    www.tartdecor.se har Ballinas sugarpaste, som INTE behöver fodras med t ex smör. Mycket lättarbetad! 500 g räcker (och då får man över) till en vanlig tårta.

Den som finns på Panduro brukar vara Bakels sugarpaste, och den måste fodras.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Laire

Så är sugarpaste mycket merlättarbetad än marsipan!

Men gillar du marsipanens smak så kan du köpa vit pastafärg och färga in. Att he på florsocker på ofärgad marsipan tror jag kommer vara knepigt att äta, om det ska vara heltäckade. Och att arbeta in det skulle göra det torrt, och frågan är om det blir helvitt.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden Vit marsipan/ superpasta?