• mosterjosie

Skärholmens Galleria???

Min sambo ska snart på kurs i Stockhom så jag och dottern tänkte hänga med. Vi ska isf bo på Scandic vid Kungens Kurva. Läste att det inte är så långt till Skärholmens Galleria därifrån så dit borde vi ju kunna gå eftersom sambon kommer ha bilen.
    Finns det många affärer där eller ?? Är det typ Hm, Kappahl o dylikt?? Måste ju kunna sysselsätta mig medans han är iväg på dagarna Flört

Tilde 06-06-29
  • Svar på tråden Skärholmens Galleria???
  • Tingelina

Hej!

Det finns MASSA affärer där! Hotellet ligger typ vägg i vägg med skärholmen galleria, där finns alla vanliga H&M, Kappahl, Lindex men också typ lite ovanligare klädaffärer.. Inga jättedyra märkesaffärer dock. Sen finns kungens kurva ett stenkast bort också, där har du IKEA.

Tröttnar du på shopping så finns Heron city i Kungens kurva, SF-biograf, bowling, massa kul.

Bor i närheten så vart sugen på att berätta!

• Tingelina

Ahh, sorry, scandic. Det ligger vägg i vägg med IKEA, dvs kungens kurva, men man kan gå till skärholmen på en 10 minuter. Fråga i hotellreceptionen efter gångväg, för det är lite knepigt att ta sig över motorvägen. Finns ett annat hotell precis vid skärholmen, prince philip, blandade ihop.

• nyponsoppa

Bor också nära skärholmen och kan verkligen rekomendera det centrumet. Tyvärr är det inte riktigt klart ännu så på en del håll ser det verkligen ut som en byggarbetsplats (vilket det iof är ) Men det finns många bra butiker med stort utbud.

Inte heller allt för långt in till stan med t-bana om du vill ha ännu mer shopping

• mosterjosie

Okej !! Tack så jättemycket !! Skönt att veta att jag kommer trivas där iaf !! Skrattande

Men det där med buss vet jag inte.. Har ju knappt åkt buss här i Jkpg på typ 3 år !! Så att åka det i på annan ort känns ju sådär... Kommer väl aldrig hem igen isf.. Flört Ska fråga efter gångvägen !!

Tack igen !!

Tilde 06-06-29
  • mosterjosie
    nyponsoppa skrev 2007-09-19 23:05:21 följande:
    .Inte heller allt för långt in till stan med t-bana om du vill ha ännu mer shopping
    Ahh, t-bana !!??!! Det vågar jag defenitivt inte ! Herregud, jag o sambon skulle åka från Kristianstad en gång, hamnade vid Väla Köpcentrum, Helsingborg tror jag det ligger i. Hux Flux så va vi i Halmstad ??? Så näe, jag håller mig nära hotellet, även fast jag väldigt gärna skulle vilja åka in till själva stan !!
    Tilde 06-06-29
  • jassikan

Här finns lite info om vad som finns i Kungens Kurva:
    www.kungenskurva.com/
    Där finns inte alla butiker/företag så det finns ännu fler.

Gångväg finns från scandic (under motorvägen), så det är inga problem att gå till Skärholmen.

Du lär ha att göra så det räcker, och blir över tror jag

Svar på tråden Skärholmens Galleria???