• o0dizzy0o

är det farligt att ge barn te?

Min två åring har smakat mitt te (grönt te med mjölk i) hon gillar det massa, men är det farligt att ge henne av det? har hört både ja o nej o vänder mig till er nu för mera info.

• Svar på tråden är det farligt att ge barn te?
  • Neko

Mja, kanske inte bra att ge för mycket svart och grönt te eftersom det innehåller tein som är en stimulant likt koffein... så det är som kaffe ungefär fast inte lika mycket i det. Däremot kan du testa att ge henne rött te/rooiboste - det innehåller inget tein och är väldigt gott :) Det kan hon dricka hur mycket som helst av.

Såg en undersökning där de ersatt allt vatten råttor normalt sett dricker med rött te och de blev mycket hälsosammare :P

• thereze

kanske är dumt/onödigt pga koffeinet...

• Cs mamma

Min dotter dricker massor med the, hellre det än alla juicer för dom är så söta. Dock dricker hon endast rött eller tein-fritt the =)

• mimaer

Jag har inte hört det men är nyfiken på svaret... Min stora är en riktig kaffe/te tant och älskar det (hon är 6) men hon har fått smaka det så länge jag kan komma ihåg... Hon har tom fått en egen kopp flera gånger.. Hon har inte tagit skada av det.. vad jag märkt..

• Neko

Nej jag tror inte att det är farligt så... men de kanske kan bli lite överaktiva av det just efteråt?

• o0dizzy0o

hehe både svaren även här ser jag *ler* aja...får söka mera på annat sätt. kram på er som årkar dela me er av svar :)

• LLNLLLNB

Svår fråga. Jag skulle i alla fall inte ge min dotter té, för hon har problem med hård mage och té är ju vätskedrivande= mer hård i magen.

• Lillasysters

hej! det finns kvällste( tror jag det heter)det är koffeinfritt det står alltid på förpackningen om det är koffain fritt eller inte.

• cleopatra2

jag drick litersvis med te som barn,och jag mår fint.

Svar på tråden är det farligt att ge barn te?