• Byssan

Ljus halltapet

Förslag önskas till en halltapet. Har precis målat furutrappan vit och har nu vit bröstpanel. Vill ha en ljus, lantlig tapet. Våra hallmöbler är Städjan från Mio, körsbärsbets och svart smide. Dessutom har jag en gammal Singer symaskin i hallen.

• Svar på tråden Ljus halltapet
  • Mora

ett tips bara!
    jag har en jätteljusbeige tapet i hallen och jag ångrar mig!
    Precis där man går in har ju ungarna haft leriga o blöta kläder som de lagt lite överallt o tafsat på väggarna med, typ när de tänder lampan eller tar stöd mot väggen, så tapeten ser INTE rolig ut längre!
    Det ska bli en mörkare färg där snart!
    Flört

• Mora

läste ditt inlägg igen, såg att du hade bröstpanel, då kanske det går bättre för dig!!!

• Eli3

Såg en jättesnygg tapet hos en kompis igår. Hon hade en fondvägg med stora blommor på och dem andra väggarna i ljust beige. Vet tyvärr inte vad den heter, men det var snygg med det stora blommönstret.

• Meleah

Jag planerar också att tapetsera om i vår hall och även vi har vit bröstpanel. Min tanke är att i första delen, där man kommer in, ska vi ha en vit medaljong-tapet från Eco. Gå in på www.eco.se så finns den där, görfin. Och sen i resten av hallen tänkte jag att vi skulle ha någon ljusare tapet som går i samma ton som medaljongtapeten såklart. Sen ska vi lägga ett mörkare laminatgolv. Oooo...det kommer bli så jäkla snyggt.

Vilya är här - 2007-05-29
  • Byssan

Äntligen har jag bestämt mig. Det blir Sandbergs Selma i hallen och Tage i trappan. Ljusbeige färg. Fast "Rut" är väldigt fin oxå, kanske lite köksaktig.

Svar på tråden Ljus halltapet