• mamma i november

Tips på barnmorska i Malmö

Hej
    Här är ännu en som just har fått reda på att det ska komma en liten bebis till vintern förhoppningsvis. Det är lite konstigt och jag har nog inte riktigt fattat det än. Det känns som att jag inte vet någonting. Jag har har gjort ett apotektest själv, men nu då? Problemet är att jag inte har någon gynläkare som jag går till och nu vet jag inte var jag ska vända mig. Går ni till er vanliga gynläkare eller ska man gå till en barnmorska? Snälla är det någon som kan tipsa mig. Jag är en sådan som drar mig för att gå till sjukhus och jag har inte så god erfarenhet av vårdcentraler.
    Kan ni inte vara snälla och berätta var ni går och om det är svårt att få tid. Som jag har förstått det så är det ju svårt att hitta en gynläkare i Malmö som tar emot vanliga patienter men så kan det väl inte vara om man är gravid.

En sak till, kan man ta cellprov när man är gravid.

Tack på förhand, mamma i nov.

• Svar på tråden Tips på barnmorska i Malmö
  • Lilla Linnéa

Efter att jag testat pos. ringde jag till mödravårscentralen. I Malmö får man inte välja vilket MVC man vill gå till, såvida du inte väljer att gå privat såklart.

Jag bodde i centrala Malmlö och tillhörde MVC Granen i Värnhem. Där hade jag en BM som hette Liv Gretland som jag tyckte väldigt mkt om!!

Ja man kan ta cellprov under graviditeten (har sett att det finns dom här på familjeliv som har gjort det i allafall.)

Lycka till och grattis till Bebisen!!!

• Kanel04

Grattis Mamma i November!!
    Jag ringde Kvinnokliniken för att ta reda på vilken MVC jag tillhörde, och fick därefter komma till MVC Sundet nere i Limhamn. Min BM heter Helena Andersén och är toppen, de andra verkar också bra men de har jag ju bara pratat med kort.

Lycka till!

Kanel04

• Knytets mamma

Du kollar på de blå sidorna i telefonkatalogen under din stadsdel så ser du vilken MVC du tillhör, ringer dit och bokar tid.
    Det kan vara svårt att få komma till hos de privata, då många av dem har intagningsstopp av nya patienter.

• arwen

Familjens hus vid folkets park-INGRID är jättebra..privat vid lorensborg..inte alls bra

• Tequila

Jag chansade och ringde till Ellenbogen. Trodde inte att dem skulle ha tid, men jag fick faktiskt en tid tre veckor senare. Däremot vet jag att Curakliniken har stopp, om man nu vill gå privat alltså.

• Mor64

Jag går också på Granen, Värnhem, och ärligt talat kommer jag inte ihåg vad gm jag går till heter. Fäster inte så stor vikt vid henne, det är mest för att ta prover och så jag går dit (har redan varit där en massa gånger eftersom jag mått så illa under graviditeten).

Jag försökte få göra ett NUPP-test under tiden jag tvekade om fvp men det var omöjligt att få tid privat i Malmö. Vet dock inte hur det är om man vill gå där hela graviditeten.

Lycka till!

• hjartat73

Jag går på Citykliniken och trivs mycket bra med min BM där och alla BM där är bra!! Mycket svårt att få tid speciellt om man är gravid men ring NU när kontrollerna inte är så täta så är det större chans att de tar emot dig. Först går man till gynekologen och gör ett VUL. Eftersom jag bytade från ett ställe till Citykliniken så träffade jag aldrig henne men har hört hon är bra. Tror inte man tar cellprov under grav.

Kram

• soffis

Jag gick först på Granen, Värnhem, men ville gärna ha ultraljud tidigare än de erbjöd, så jag bytte till Citykliniken. Alla jag träffat på Citykliniken har varit toppen - gynekolog, barnmorska och sköterska. De samarbetar med Cura, så om du går till Citykliniken får du göra Nupptest på Cura. På Granen fick man inte göra Nupp. Lycka till!

kram Soffis

• jojo

Jag går på Ellenbogen som oxå samarbetar med Cura kliniken.
    Fick göra ett VUL på Ellenbogen v.10 och inskrivning v.12. Ring dit och kolla, det var inga problem för mig att få komma dit.

Svar på tråden Tips på barnmorska i Malmö