• vitguld

Tips gällande dryck

Finns det någon som något bra tips på lite festligare eller annorlunda dryck till fredags/lördag middagen på kvällen. Börjar bli trött på läsk och alkoholfri cider. De alkoholfria vinerna tycker jag inte om. Kanske någon god och lite annorlunda juice som passar till mat?

• Svar på tråden Tips gällande dryck
  • Ann Lee

Det blir ju dessvärre lite drinkaktiga förslag... men här kommer några iaf...

* Tranbärsdricka blandat med sprite
    * Ginger ale
    * Schweppes lemon och guavajuice

• jorialel

Jag gillar inte söta drinkar i vanliga fall utan brukar hålla mig till GT, mums, men det går ju inte nu. Jag köper sun bitter på systembolaget, de säljs i små flaskor som 6-pack. De är riktigt bittra och vill man ha de lite sötare blir det en smarrig drink blandat med apelsinjuice. Annars dricker jag en öl som heter Clausthaler och finns på ica och vivo. All annan alkoholfri öl smackaras trist tycker jag. Tom mannen brukar ta en till kvällen.

• lata kocken Johanna

några favoriter

frysta hallon, hallon eller jordgubbssyrup, mineralvatten (gärna loka/ramlösa med skogshallon eller hallon) och ev lite pressad lime

frysta jordgubbar, lite flädersaft (konc) och naturellt mineralvatten

tärna en vattenmelon och frys in - mixa bitarna med pressad lime och ev lite råsocker, mums!

(slänger man i lite vodka så är de jättebra till de som inte vill ha alkoholfritt)

I princip alla schweppes drycker är jättegoda med mkt is eller frysta bär

Svar på tråden Tips gällande dryck