• sariat

Selar till barnmatstol?

Finns det selar till barnmatstolen? min lilla tjej på 10 månader ställer sig upp i sin stol hela tiden är hon ska äta så on får ju ingen mat i sig plus att det finns rsikatt hon trillar.. tips någon?

• Svar på tråden Selar till barnmatstol?
  • snöfall

jo det finns nog selar till matstolar.. jag köpte matstol på ikea, o dit hör nog någonstorts sele.. har inte kollat närmare men var nå remmar iaf... annars borde väl en sele som man har i vagnen även fungera till matstolen kanske.. ta o hör i närmaste barnaffär

• sofialisa

det finns juh också risk att hon sätter i halsen och att ni inte hinner får upp henne just för att ni har sele på henne..

• bambigirl

Vi brukar ta ett skärp och spänna fast sonen med. Det ligger över benen på honom och spänns under sitsen (har en hokuspokus-stol). Annars köpte vi en lös sele till barnvagnen som man kan använda också.

• sariat

jo de e sant. men annars kom hon dö av svält så jag vet inte vilket som är bäst?

• Fru Margareta

Jag köpte en sele som var till barnvagn

• sofialisa

jag hade inte använt mig av selen
    när min dotter ställer sig upp så säger jag till henne att sätta sig samma visa som med kontakter och lådor som hon inte får röra.... det funkar  väldigt bra för oss... !!  dö av svält kan hon nog inte göra då det finns andra sätt att mata henne på förutom i stolen ...

• Fru Margareta
    sofialisa skrev 2007-09-20 12:23:45 följande:
    jag hade inte använt mig av selennär min dotter ställer sig upp så säger jag till henne att sätta sig samma visa som med kontakter och lådor som hon inte får röra.... det funkar  väldigt bra för oss... !!  dö av svält kan hon nog inte göra då det finns andra sätt att mata henne på förutom i stolen ...
    Duktigt barn du har, så brukar inte barn funka, de förstår ju inte när de är så små
Svar på tråden Selar till barnmatstol?