Hur nyttigt är smoothies egentligen
Smoothies är gott. Ibland är det allt jag äter till lunch, å så känner jag mig nyttig. Det är med lättyogurt.
Men hur nyttigt är det egentligen? Innehåller det en väldigt massa socker från frukten?
Smoothies är gott. Ibland är det allt jag äter till lunch, å så känner jag mig nyttig. Det är med lättyogurt.
Men hur nyttigt är det egentligen? Innehåller det en väldigt massa socker från frukten?
Ja, men det beror ju på vad man gör sin smoothie på.
Frukten är ju olika nyttig beroende på om den är fryst eller färskt, oftast är det lite socker på fryst.
Men fruksocker från färska bananer är inte direkt ohälsosamt.
Värre är det väl med yougurten, även om det är lätt.
Det är med färska frukter: banan, apelsin, bär.
Varför är det värre med yogurten om den är lätt och osockrad?
Du skrev inte att den var osockrad.
BAr alätt, det är ju inte samma sak.
Ett litet tips: häll ned en näve fiberhavregryn innan smoothien mixas. Det blir jättegott samt att man får med lite långsamma kolhydrater
Har ett jätte gott recept som jag såg på Tv för ett tag sedan.
Ta 1 påse frysta hallon (brukar köra med euroshopper, dom är jätte goda)
1 urgräpt avacado häll allt i en stor bringare och fyll på med jokks tranbärs juice och mixa med stavmixer tills den är slät, om man tycker den är för tjock häll i mer tranbärs juice.
Sjjjukt god!
Bär är nyttigare än frukt......hallon och blåbär,björnbär och tranbär och nypon...
Annars är grönsaker betydligt nyttigare än frukt.
Mjölk och glass är mer nyttigt för barn än vuxna....
Vi brukar göra smoothie när vi e sugen på nått.....Då använder jag Vikt väktarnas Vaniljyoughurt(jättegod) sen tar jag frysat blåbär o hallon o bara kör med handmixern.Jätteenkelt o gott...Tror inte det är specielt mycke socker i det.......
Vilken typ av grönsak tycker ni skulle passa i en smoothie?
Nja...avokade kanske?
Eller ingfärssmoothie?
fast avokade är ju ingen grönsak.
Det finns tomatjuicer och andra grönsaksmixar man kan göra också
Sen är ju en smoothie, oavsett vad den är gjord, på alldeles tokigt att äta som enda lunch! Det är verkligen inte det minsta nyttigt.
Men om man kompletterar med choklad då?
Jag äter huvudmålet på kvällen.
Jag gör en supergod smoothie på 2dl djupfrysta blåbär, 2dl osötad sojamjölk, 1 banan och lite linfrön. I bland byter jag ut blåbären mot hallon.