• stekspaden

små blött i trosorna, vattnet som sipprar?

hur vet man att det är vattnet som sipprar.. har rikligt med flytningar oxå men de är vit/ gula. detta är genomskinligt, lukt fritt... ska man ringa förlosningen eller bara avakta...
    har inte varit med om detta förr, med ettan sa det splasch innan värkarna kom och med tvåan kom det samtidigt med barnet.
    är i v.38

• Svar på tråden små blött i trosorna, vattnet som sipprar?
  • Alaay
    stekspaden skrev 2007-09-20 13:22:36 följande:
    hur vet man att det är vattnet som sipprar.. har rikligt med flytningar oxå men de är vit/ gula. detta är genomskinligt, lukt fritt... ska man ringa förlosningen eller bara avakta... har inte varit med om detta förr, med ettan sa det splasch innan värkarna kom och med tvåan kom det samtidigt med barnet.är i v.38
    ja då var man i samma sits som dej. kan inte beskriva det bättre. är precis samma för mej
  • JohannaJ

vatten ska lukta väldigt speciellt. Det ska lukta sött sa min barnmorska.

• Skogsflikkan

Jag har råkat ut för samma sak, ringde förlossningen å frågade, men de trodde då att det bara var vattniga flytningar...
    Det som kom på mig var luktfritt och alldeles genomskinligt, å så vitt jag vet så är väl flytningar vita eller lätt gulaktiga... Fast det var ett tag sen de kom nu, så jag vet inte... annars så letar man kanke bara tecken för att man så gärna vill att det ska sätta igång...
    Om det kommer mycket, å trosskydd blir blöta rätt fort, så tycker jag du ska ringa förlossningen. Glöm inte att ta med dig trosskyddet, då kan de kolla med lakmuspapper om det är vatten eller ej...

• stekspaden

oki tack för svar.. jag tyckte nästan det luktar lite åt sperma hållet...

• Alaay
    stekspaden skrev 2007-09-20 13:59:40 följande:
    oki tack för svar.. jag tyckte nästan det luktar lite åt sperma hållet...
    så tyckte jag oxå det luktade... inte urin direkt
  • GoaSmulan71

Stekspaden - Jag har hört att vattnet just ska lukta som sperma. Jag tycker du ska ringa förlossningen, de brukar vilja att man kommer in så de kan kolla om det är vatten eller inte.

• Mylla

Det låter som vattenläckage. Jag tyckte inte det luktade så mycket alls om det när jag hade.

• stekspaden

oki på med binda och ringa.... spännande

• Alaay

nu har jag ring BM och förlossningen så vi ska få komma in i eftermiddag när min man slutar jobba.
    dom ska kolla om det är vattenavgång och om det är Havandaskapsförgiftning på gång.
    eftersom att jag fått ont i huvudet och att det som kom igår luktade som sperma..

Svar på tråden små blött i trosorna, vattnet som sipprar?