• Stina75

Ni i vecka 31-32: hur mår ni?

Jag går snart in i vecka 32 och är så enormt mycket tröttare denna graviditet. Är så trött att jag knappt kan hålla mig vaken särskilt på em, när jag går i trappr flåsar jag som en galning och jag är aldrig sugen på riktig mat tyvärr (bara mackor och fil). 

Hur mår ni andra i samma vecka? 
    Förra graviditeten var jag superpigg under den här tiden, var ute på långpromenader och tyckte att allt kändes superbra, nu vill jag som sagt var mest sova!
  • Svar på tråden Ni i vecka 31-32: hur mår ni?
  • Jannie

min är exakt lika som din, min förra var oxå toppen. nu har jag sån foglossning och sammandragningar och redan förvärkar.......

jag e i v 32 hoppas bara på denna månad ska  gå lite snabbare......

jag äter helst bara vanlig mat kan inte äta mackor och fil o sånt....

sen äter jag mycket fruklt och dricker cola....

• smulizkramar

jag är i vecka 32+6 och är även jag riktigt trött om kvällarna efter jobbet. det blir inte så mycket mer än att laga mat härhemma, äta och slappa i soffan. att gå i trappor är rena döden, flåsar som en annan dinosaurie... ;) annars mår jag rätt bra än om jag haft problem med andningen idag. har kännts som att jag inte fått tillräckligt med syre. antagligen lillplutten som ligger och trycker för högt upp... men en sak jag märkt är att grynet rör på sig betydligt mer och buffar hej vilt. mysigt! fast jag tror bestämt det finns de som har betyligt mer bekymmer än mig. det enda negativa hittills är att mina ben ser förskräckliga ut! har inte fått så mycket bristningar, men jag har celluliter som ploppat upp som kratrar på benen, inget vidare snyggt! undrar om det kan ha med allt vatten som samlas i kroppen. har aldrig haft så förut...

äta går bra förutom att dricka cola och andra läskedrycker, föredrar vatten och mjölk i mängder. :)

• SusiSue

Jag är i vecka 32 (32+0) och är väldigt trött. Jag är sjukskriven 75% pga av foglossning och är ändå väldigt trött. Har svårt att sova dock, mest pga av foglossningen men även en del kramp och nästäppa. Sitter tex och blinkar trött nu, trots att jag bara jobbat 8-13 idag. Andningen är tung men jag mår annars fint. Längtar efter julafton för då ska vi ha det mysigt alla tre Kan inte heller dricka läsk men jag gillar ändå juice och vatten allra bäst. Och o´boy, min nya bästa vän..haha.

• Jennywise

Är också på andra graviditeten och fruktansvärt trött den här gången. Framförallt fysiskt. Tycker det är mycket tyngre och dessutom har jag börjat få foglossning vilket jag inte hade förra gången. Springer o kissar säkert 8 ggr per natt=(. Dessutom har jag drabbats av gallsten med svåra anfall som följd.. så det är skit med det mesta kan man säga.
     Men psykiskt tycker jag det går mycket lättare den här gången, trots allt. Är inte alls lika otålig som förra gången.

(¯`·.*.·Ett barn i magen och ett utanför·.*.·´¯)
  • gomysen

Är i vecka 31, det här är min andra graviditet. Mår mycket bättre den här gången. Har inte några problem med foglossningar än... peppar peppar.... Hade det förra gången. Tycker att det börjar bli lite svårt att sova på rygg, magen börjar bli stor nu Måste kissa flera gånger per natt men det har jag gjort hela tiden. Älskar att vara ute på promenader i skogen, visst är jag lite flåsigare men tycker att det går hyfsat lätt att röra sig fortfarande.
    Trött på kvällarna men har lite svårt att sova på nätterna. Nu är jag inne i en period när jag inte tycker att nåt är speciellt gott att äta, kanske beror på att jag är lite förkyld också.

Tycker att den här graviditeten går med rasande fart, hinner knappt med veckorna

• Mabybaby

Vågar man titta in här och säga att man mår toppen? Well, du frågade och jag svarar;
    Är i v. 31. Första barnet. Har varit lite trött och orkeslös första delen av graviditeten, samt gått upp och kissat 118 ggr varje natt.
    Men,sen några veckor tillbaka mår jag toppenbra. Har fått järntillskott som jag ätit ca 4 veckor och känner mig piggare och gladare, nöjdare än någonsin Har från början (och innan) fortsatt träna på gymet, går nu även på yoga och äter bra mat som gör mig glad
    Vad som är lustigt är också att jag har slutat gå upp på nätterna och kissa...om jag går upp är det max 1 gång om natten, sover som en stock. Bäst att passa på att njuta och vila, sen vet man ju aldrig...

• melma

är i v.33 är trött så trött så trött... har ingen lust o ork till ngt! och det känns sååå tråkigt!

har också fått mycke celluliter på låren/benen.. så fult.. blir dom mildare sen när vätskan försvinner må tro?

• melma

p.s. glömde nämna att jag sover även dåligt om nätterna. vaknar ofta o har svårt att somna om. tungt andning och hjärtat kan slå myycket snabbt ibland.. de är mina symptomer annars mår jag fint!

• Mabybaby

Men, allvarligt....det kan vell inte bara vara jag som mår bra??!! Mår alla verkligen SÅ dåligt?!

• Tirem

Här är en till som mår kanon!

Är i vecka 31 (30+0) och har aldrig mått bättre, är inte trött, magen är inte särskilt stor och det känns som om livet leker. Hade det inte varit för att bebisen sprkade konstant hade jag inte trott att jag var gravid över huvud taget!

Svar på tråden Ni i vecka 31-32: hur mår ni?