• 1Fnulan

Din bästa huskur!

Har du något bra tips du vill dela med dig? Bra att samla på oss för framtida problem kanske?

• Svar på tråden Din bästa huskur!
  • 1Fnulan

Jag kan själv börja!

Mot illaliktande fötter; sitt i ett bad med vatten och tepåsar, lite varmt. En halvtimme om dagen i en vecka. Detta ska torka ut fötterna ordentligt enligt Dr. Oz hos Oprah.

Så släng gubben i fotbadet om kvällarna om du inte står ut Räcka ut tungan

• Blackboard

Gurgla med saltvatten om du börjar få halsont.

• mami84

Blanda kokhett vatten med lite hackad ingefära i en termos. Bra mot halsont

It's all about family
  • skorpionen80
    mami84 skrev 2007-09-20 18:46:36 följande:
    Blanda kokhett vatten med lite hackad ingefära i en termos. Bra mot halsont
    Varför i en termos? Ska man gurgla eller dricka? Eller räcker det med att blanda ;P
  • 1Fnulan

Vad kul med alla svar! Massa bra ideer!

• Mylla

Mot gasig mage hos bebisar- avkok på fänkål, kummin och anis. Funkade kanon för min dotter.

• Mylla

Om man börjar få ont i halsen kan man gurgla sig med Koskenkorva(om man klarar av det ) När jag gick i högstadiet fick jag alltid det av min kompis pappa när jag började bli sjuk. Förvånad Tror det hjälpte också. Fräter väl död på viruset. Skrattande

• 1Fnulan

Någon som har ngt mot migrän???

• mami84
    skorpionen80 skrev 2007-09-20 20:05:59 följande:
    Varför i en termos? Ska man gurgla eller dricka? Eller räcker det med att blanda ;P
    hehehe, man ska dricka det. Det ska ligga och dra en stund och man ska dricka det varmt.
    It's all about family
  • bäbis

Vad gör ni alla för att inte bli förkylda och vad tar ni för att inte få typ vinterkräksjuka
    Vinterkräk: Här hemma kör vi med minst ett glas proviva om dagen även till barnen och vi vuxna tar 5st hela vitpepparkorn om dagen

• 1Fnulan
    bäbis skrev 2007-09-21 15:20:51 följande:
    Vad gör ni alla för att inte bli förkylda och vad tar ni för att inte få typ vinterkräksjukaVinterkräk: Här hemma kör vi med minst ett glas proviva om dagen även till barnen och vi vuxna tar 5st hela vitpepparkorn om dagen
    samma här faktiskt! Men vi tar kryddpepparkorn!
  • Blackboard

Mot vinterkräksjukan har vi följande "kur": tvätta, tvätta och tvätta åter händerna! :)

Vitlök är bra när förkylningstiderna kommer, så det har vi i allt! Nästan.

Svar på tråden Din bästa huskur!