• solrostjejjen

Katt i husvagn?? hur går det?

Hej!
    Vi ska antagligen köpa en katt nu inom någon månad och undrar om det är någon som campat med katt? alltså i husvagn.
    Vi har en husvagn uppställd där vi är 7-8 veckor varje sommar..HUr kommer det funka med katten?? Någon som kan ge mig tips och råd ang katt och husvagn? :)

• Svar på tråden Katt i husvagn?? hur går det?
  • m2rru

Vi hade 2 katter förut, och det gick kanonbra med dom i husvagn. Vi brukade vara och fiska så vi var alltid till en fiskecamping. De har ju så många vrår dom kan krypa in i. Fast kan ju bli lite jobbigt när man försöker sova och de är och springer nånstans under sängen . Ibland hade vi dom med ner till sjön i koppel, ibland fick de vara kvar i husvagnen ensamma. Inga problem, vi hade ju lådan med oss. Eftersom det var en fiskecampig mitt i skogen, så fick de ibland springa lösa. De var så bundna till oss att de aldrig gick långt från oss.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem.
  • Tikka

Haha, min faster har en katt som är en campingkatt. Han verkar faktiskt trivas med det. De hat satt upp kompost galler som en liten hage runt förtältet och en bit utanför, han kan ju naturligtvis hoppa över men det gör han inte. Hon promenerar med honom i koppel, tycker själv det ser dumt ut, men han gillar det. Så de går en sväng på morgonen och en på kvällen så han ska få se lite annat. Men de har sin husvagn uppställd på ett och samma ställe så han blir som hemma där. Kanske annat om man flyttar runt på olika campingplatser. Lycka till!

• JagL8

Blir det inte för varmt i husvagnen för katten om man lämnar den däri på dagen? Vi har också katt och husvagn...

• solrostjejjen

Jag L8 För det första så jo visst kan det bli för varmt! För det andra så har vi aldrig stängt in någon (har två hundar) i husvagnen under dagtid. Utan vi är antingen där= öppen husvagn eller nere vid badet= hundarna med.
    Jag tänkte mera praktiskt.. Med kattlåda och dylikt..

• Förhoppningar

Våra vänner bor i sin husvagn typ från maj-sept. De har 2 barn och 1 katt. Inga problem för dem. Katten har en stor bur i förtältet. Annars är den inne i vagnen - som förövrigt har AC.
    I buren finns mat, vatten och kattlåda. Förtältet kan ju öppnas så det kommer in frisk och sval luft. Åker de någonstans är katten i vagnen med ACn på.

• JagL8

Jag bara undrade hur man skulle lösa problemet med att det blir varmt i husvagnen så jag vet hur vi ska göra för att ta med vår katt. Har tyvärr ingen AC.

Svar på tråden Katt i husvagn?? hur går det?