• samsara

Bästa rymliga familjebilen?

Som rubriken lyder, vilken anser DU är den rymligaste familjebilen? Här är bara några av svergies vanligaste bilar ( som jag ser det) men skriv gärna vilken just ni kör och varför.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa rymliga familjebilen?
  • 1980 längtar

Måste faktiskt säga mercedes E klass!!! Vi har testat mängder av bilar och denna bil är densom är mest rymlig, både där man sitter och i bagaget!!!! Och jag är ingen mercedesmänniska!!

Hade velat rösta på min favorit bil som vi haft, en VW Touareg, men den fanns inte med

• Linda1976

BMW TOURING heter det ! *fnys*

Jag gillar även vår audi A6 Avant 4,2. smygracer och familjekombi i ett.

Men drömmen är förstås en M5 touring!

Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • samsara

Hihi, jag har som sagt inte tagit med alla men det är roligt att se vad alla säger om favvobilen...vi ska snart byta

• AnnaGBG

Kan inte jämföra, bara säga att vi kör en Saab 9-5 kombi ( biopower ) och den är strålande. Den är den tredje vi haft, och nästa kan ev bli en 9-3:a men den är klart mindre...

• Linda1976
    AnnaGBG skrev 2007-09-20 21:15:17 följande:
    Kan inte jämföra, bara säga att vi kör en Saab 9-5 kombi ( biopower ) och den är strålande. Den är den tredje vi haft, och nästa kan ev bli en 9-3:a men den är klart mindre...
    Ja, bryr mig man sig inte om detaljkvalitet så är SAAB kanon
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • Dace

Har en BMW X5 och den är grymt rymlig, dock så drar den en hel del soppa Annars är den perfekt!

• Care69

Bästa vet jag inte men en Citröen C5 är billig i inköp och väldigt rymlig och drar inte speciellt mycket soppa.
    En så´n har vi...

• sarsaparilla

Vi har en Audi A4 Avant turbo. Den är snabb, säker och snygg! Glad

• anni74

Bästa RYMLIGA familjebilen är SAAB och Passat, tycker jag.

• Angelven

Peugeot 807

Vikt: 1790 kg (minus två stolar bak, 1720 kg - Saab 9.5 1710 kg)
    Längd: 4.73 m (Saab 9-5 4.841 m)
    Bredd: 1,85 m (med fällbara speglar!) (Saab 9-5 1,792 (2,07 m inkl speglar))

Så, väger samma, är lika lång och lika bred som en 9-5 men rymmer 324-2948 liter att jämföra med Saab'ens volym på 416-1490 liter...

Och då kan man fälla alla säten individuellt eller plocka bort dom.

5 stjärnor i NCAP och vi kör vår 2.2 ST på 0.95l/mil
    Kostar runt 270 tkr - prisvärt

Altt under 2.5 kbm är inte rymligt

• Gorban

Är det storleken på ytrymmet som är avgörande? Om inte så måste man väga in andra faktorer som körglädje, kvalitet etc.

SJälv har jag en BMW 525d Touring -07 och den är underbar.

• Angelflikkan

vi letade länge efter en bil där en barnvagn går in på djupet (dvs tar upp bara halva utrymmet i bak) för vi har en stor hund som måste ha halva utrymmet..

volvo funkade inte, det skillde flera cm.. men en saab 9-5 klarar det, så det blev en sån..

och då har vi inte ens en stor vagn utan en av de mindre och nättare.

så SAAB, tycker jag..
    sen är A6-an bra.. och passaten.. såna har jag haft förut..

Världens mest underbara tjej är här.
  • Lilja07

Vi har en ford focus, inte så jätte stor i baksätet, men större i bagaget än en V70, så det fick bli en ford
    Vi har jämt så mycket med oss som till stugan, åker ofta långt , har 2 barn, 3 katter med STORA burar, vagnar går in utan problem. Syskonvagn eller 2 vanliga vagnar, lätt. Helnöjd med bagage utrymmet, sen skulle jag vilja ha den större i baksätet.. men man kan inte få allt..
    Billig & bra bil.

~~ Mamma till Sanna & Felicia ~~
  • Sweetheart

Vi har en Ford Mondeo och den har större packutrymme bak än vad en V70 har. Nu vet ju inte jag detta personligen men har hört för mycket på andra.
    Men vi fick plats med hur mycket som helst i somras när vi var på semester (jag, mannen och sonen) + barnvagn.

• Svartfot

Citroën C5

ღMalte ღWilmaღ
  • ämmäll

Beror ju på hur många barn man har...
    Vi har en Chrysler grand voyager och den är riktigt toppen till en familj på 5 eller fler....

• tamate

kör toyota land cruiser, där får man in det mesta och lite till =) har en tak box till den men den är bara använd en gång på en långresa

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Bästa rymliga familjebilen?