• miruska

min behöver höja huvudändan, men hur när han ligger i våran säng?

min son är förkyld och behöver höja huvudändan, men han sover med mig i sängen. har provat med handduk under en kudde, men han vill ju sova på sidan så det blir tokigt. några bra tips?

• Svar på tråden min behöver höja huvudändan, men hur när han ligger i våran säng?
  • Miss Love

Höj hela huvudändan på sängen då...lägg böcker eller telefonkataloger under benen i huvudändan...

• saggitarius

Ibland har de fått sova på mig.. Att jag ligger på sidan med kudde bakom ryggen och de lutat sig mot min mage..
    Ibland har jag byggt upp så att de sovit med två kuddar och haft angingen täcke eller kuddar på sidan för att hålla upp de...Så att det blir mer som en vagn.. kudden går från nedersta delen av ryggen o hela vägen upp...

• miruska

men är det inte rätt bra och ligga på sidan också för andningen?

• MuminMy

jag har sovit med honom på magen, i sjalen Inte så bekvämt för mig men det funkade för sonen (dessutom har jag höj- och sänkbar säng - en gudagåva!)

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • zap

brukade lägga antingen kuddar eller ett vikt täcke under bäddmadrasen.Har funkat kanonbra för oss iallafall.

Svar på tråden min behöver höja huvudändan, men hur när han ligger i våran säng?