symtom när lever pajar?
hej hej..
om man tagit överdoser eller alkoholprovlem eller liknande.. Om levern eller njurarna tar stryk, vad ger det för symtom?
hej hej..
om man tagit överdoser eller alkoholprovlem eller liknande.. Om levern eller njurarna tar stryk, vad ger det för symtom?
puff.. ingen som vet eller tror?
Det kan vara olika, som missbrukare kan man få olika sjukdomar, hepatit C slår ut levern. Börjar du bli gul i ögonen så kan även det vara levern, gulsot eller liknande. Dina leder kan ta enormt mycket stryk om du "skjuter upp".
Vid överdoser skall du in till läkare så fort som möjligt, man kan drabbas av andningsuppbehåll, hjärtstillesånd, leverförgiftning, blindhet, njursvikt(förgiftning) och en massa annat. Överdos betyder inte nödvändigtvis död, men jag skulle alldrig chansa.
Är du orolig åk och kolla med läkare, de har tystnadsplikt och kan göra en grundlig undersökning av de områden som drabbas vid missbruk.
Är du orolig ring och boka tid snarast.
Mvh/M
har inga jättebra svar att ge och jag vill inte ge felaktiga svar..
så mitt tips är att googla..
kolla på sjukvardsradgivningen.se
eller ringa sjukvårdsrådgivningen...
är det inte akut kan man säkert ringa andra.. missbruksenhet eller så.. de borde ju veta
men vad är det för akuta symtom? samma?
Har du tagit överdos????
av vad isåfall...?
Mvh/M
ne, inte riktigt.. har överdoserat förut.. har tagit några alvedon nu.. o fått ont i hela magen o illamåeden.. jag ska egentligen inte ta alvedon. men e sjuk o hade inget hemma..
o nu det här..:S
Vad är du för sjuk då så att du måste ta det du inte ska ta?
Har du leversjukdom lr?
nej nej.. bara feber o så.. tog alvedon för att sänka febern.. men ska ju inte det egentligen.. men nu har jag gjort det.. o undrar bara varför jag fått så ont i magen o mår illa..
vet att jag borde ringa sjukrådgivningen lr ngt.. men oinsamt.. så tänkte höra här först..
OK.... ring Giftinformasionscentralen tel 112,
kontorstid 08-33 12 31 eller ring en vän eller närmaste akut. de kan hjälpa dig, jag tror att det inte e någon fara utan att du bara har en reaktion, men ring och kolla.
mvh/M
OK.... ring Giftinformasionscentralen tel 112,
kontorstid 08-33 12 31 eller ring en vän eller närmaste akut. de kan hjälpa dig, jag tror att det inte e någon fara utan att du bara har en reaktion, men ring och kolla.
mvh/M
Berätta vad problemet är. Dricker du massor och har tagit paracetamol? Och vad har du för problem nu?
problemet är att jag har överdoser förut, intoxer.. har därför blivit tillsagd att inte ta paracetamol.. men är sjuk nu.. och tagit alvedon.. vet inte hur mkt.. men en del..
har fått väldigt nt i magen, kommer i kramper, mår illa.. det gör ont i princip hela magen..
Ring giftinformationscentralen.
Har du ont och har tagit något du inte ska borde du kolla, e du ensam är det nog inte så kul att bli så dålig så det blir till ett för stort problem....
Ring och kolla.... det är bättre att kolla en gång i onödan än att ångra sig när det är för sent...
Mvh/M