• Alexanders Mammma

kan man frysa in barnmat på burk?

undrar om man kan frysa in barnmat som man köper? Alltså om man lägger dom i små istärningsfack? Får alltid slänga en del barnmat då den inte håller oöppnad så länge..eller kan man bara frysa in mat som man lagar själv hemma?

• Svar på tråden kan man frysa in barnmat på burk?
  • Plumpan

Går fint o frysa burkmat, jag fryser ibland in mat som inte äts upp just då...men jag fryser direkt i burken...man kan göra så om burken inte är full.

• trixxie

Det går jättebra att frysa in barnmaten i istärningsfacken, även den som du har köpt! Det sa BVC till mig när det var dax för mat och det sparade en bra slant! Idag så fryser jag in all slags mat jag gör till Junior, inte alltid man orkar stå och slava vid spisen!

• Miss Love

Du kan frysa in barnmat på burk. Om du fryser i iskubstärningar så lägg över dem i en fryspåse när de är frysta så håller det bättre, fick det rådet på BVC. Man kan också frysa in i barnmatsburkarna om man fyller dem till hälften till ca 3/4 delar.

• Alexanders Mammma

jamen vad bra då!! tack ska ni har. Då ska jag göra det nästa gång. Känns som det går åt så mycket till spillo annars men nu kan man ju göra det:))) Gäller detta även dessert?

• Joje

Visst kan man frysa in desserterna också, men man måste ju ta fram dem i god tid, så det hinner tina (inte så gott att micra kanske...)

• osvath

Funkar faktiskt att micra desserter om man gör det på upptining istället.

• Alexanders Mammma

tack för era svar ladies!

Svar på tråden kan man frysa in barnmat på burk?