• EoJ

Varningsblinkers vid i/urlastning på trafikerad gata?+

Måste få svar på en fråga ang varningsblinkers.
    Är det förbjudet att slå på varningsblinkers när man lastar i bilen på en trafikerad gata?? Fick världens utskällning av en GUBBE nu ikväll utanför jobbet när vi höll på att lasta i ca 10 kartonger bilen. Satte på varningsblinkersen på bilen eftersom det var jäkligt mörkt och mycket trafik!! Gubben var helt galen och skrek en massa obehagliga saker och ställde sig framför bilen så vi inte kunde köra därifrån. Sen tog han upp en kamera och tog kort på bilen och oss. Blir helt chockad att det finns såna konstiga människor!!!

• Svar på tråden Varningsblinkers vid i/urlastning på trafikerad gata?+
  • Gummiz

hahahah du måste skämta med mej, tog han fram en kamera och tog kort?
    jag hade flippat, hade tagit kameran och slängt den i marken!!
    att folk orkar hålla på, de e ju inte klokt!

• EoJ

Jag blev skiträdd!! Gubben var verkligen inte klok!!!

• timberhochmandie

Va, var det blinkeren han var arg på? Ni hade inte stannat där det var otillåtet eller nåt? Sicken galning...

• Joico

Från Vägverket

Varningsblinker får du använda
    när ditt fordon har blivit stående
    på vägen på grund av motorfel,
    en olyckshändelse eller liknande,
    på en sådan plats att det kan utgöra
    fara. Utanför tättbebyggt område
    måste du normalt också sätta
    ut varningstriangel.

• EoJ

Nej det är det enda stället som går att stå på när man lastar i och ur från jobbet. Lite dumt men det har vi typ gjort i ca 5 år.... han tyckte oxå att jag skulle bära alla kartonger till andra sidan huset ca 400 m och lasta i dom där.

• EoJ

Till saken hör oxå att jag blivit tillsagd av en annan gubbe att jag måste ha varningsblinkersen på när jag stannar där och lastar... Jösses! Kommer aldrig mer våga stanna där!!

• Gummiz

hahahahhahahahaha keep out of that area!

• Nicke

Grejen med varningsblinkers när man dubbelparkerar eller står illa till är att det ser ut som att man blinkar ut för att köra ut och då börjar folk anspassa hastigheterna och det kan bli lite tutandes då.

• Gummiz

men att ta fram en kamera!hahahahha asgarvar!!
    gubben måste ju åkt förbi, vänt o hämtat kameran och återvänt!

vilken hummer!

ring vägverket elr ngt o fråga!fick han med erat reg nummer?

e d inte olagligt att ta kort på folk så?

• Nicke

Äh.. skitsamma om ett psyko fotar och tror att han är polis. Ingen bryr sig.
    Det är väl om han är jobbig och söker upp de som äger bilen för att vara jobbig.

• Nicke

Nej, det är inte olagligt att ta kort på folk i normalfallen.

• EoJ

Tror inte det går att ta kort med blixt i mörker på en regskylt! Borde bli som att ta på en reflex! Gubben bor visst i det hus som mitt jobb ligger i. Han kom därifrån iaf! Herregud snacka om att inte ha något liv! Måste vara allvarligt sjuk!

• EoJ

Det är svärmors bil och hon är informerad om vad som hände. Han får skylla sig själv om han ringer upp henne! Då får han veta ett och annat. Synd om honom som inte har bättre för sig en torsdagkväll...

• Gummiz

hahahahahhahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    asså jag garvar än!ska ringa mamma o berätta detta, hon kommer skratta så hon får magknip....

Svar på tråden Varningsblinkers vid i/urlastning på trafikerad gata?+