• Miafia33

Vilket är ditt drömjobb och vad jobbar du med för tillfället?

Har du något drömjobb som du verkligen känner att du skulle vilja arbeta med och kan du eller kommer du att göra något för att din dröm ska gå i uppfyllelse?

Vad arbetar du med för tillfället?

motivera gärna

• Svar på tråden Vilket är ditt drömjobb och vad jobbar du med för tillfället?
  • Ur Tuffa Ria

Jobbar jusst nu som urmakare igen på ett nytt företag. Men min största dröm är att öppna egen klock butik i London. Eller jobba som dekoratör för stora klädesföretag i världen. Frilansa. Min chef jag har nu har gjort det... När hon berättar om det lyser jag som solen. Men en av mina drömmar är ju att få jobba me klockor. Laga och pilla. Och det gör jag ju nu. De andra blir nog bara drömmar! För nu har jag funnit lugnet och kärleken. /Maria

• Lyndi

Hm, jag vet faktiskt inte vad min drömyrke är.......?
    Trivs bra med jobbet jag har... Arbetar i zoobutik...

• Fru Gustavsson

Drömjobbet vore att gå tillbaka till SJ,men få skräddarsy mina rutter och slippa överliggningar. Eller det som ligger närmast just nu: att få en fast tjänst inom vården.

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • Tant Groda

Jobbar nu som USKA och trivs OK med det sen är det ju lite små saker jobb gör att man blir lite smått galen på jobbet, men det är ju chefterna det är fel på!

Drömjobbet är att få jobba med sjukskrivna. att förebygga sjukskrivningar på arbetsplatser och hjälpa sjukskriva tillbaka!!

• KJG

Drömjobbet är nog att få bli läkare. Men den utbildningen tror jag nog inte att jag skulle palla med. Så jag är inne på att läsa till sjuksköterska.
    Just nu jobbar jag på industri o trivs inte alls bra. Blää. Den enda fördelen med det är den bra lönen!

• Miafia33

Vad intressant och roligt att ni delar med er av era drömmar

När jag var yngre ville jag driva en modellagentur men det blev det inget av. Jag modellade dock lite extra så jag fick smaka på lite av branchen ändå.

Jag har också haft en dröm om att bli sångerska, älskar att sjunga och när jag var yngre körde mina föräldrar mig land o rike runt på olika auditions, stackarna

Nu vid vuxen ålder inser jag att jag faktiskt har skapat mig mitt drömjobb trots att jag inte alls hade de planerna förr. Jag älskar mitt arbete och ser fram emot en ny arbetsdag varje dag. Det är skönt att känna så

• Miafia33

Edvina82: "Jobbar nu som USKA och trivs OK med det sen är det ju lite små saker jobb gör att man blir lite smått galen på jobbet, men det är ju chefterna det är fel på!"

Självklart, det är det alltid

• Helle333

när jag gick i lågsdtadiet ville jag bli bibliotekarie. det verkade så spännande att jobba bland alla böcker, jag älskar att läsa. efter besöket på kolmården ville jag bli delfinskötare. sen hästskötare eller ridlärare. i högstadiet visste jag inte vad jag vill bli. bara vad jag absolut inte ville bli-jag skulle inte bli nån j***a ingenjör som jag så vacker uttryckte det på en mattelektion. det ironiska i det? gissa tre gånger vad jag gör för jobb nu!!! jag är inte ingenjör men jag gör ingenjörsjobb och jag älskar det.

Miafia33 skrev 2007-09-20 23:52:10 följande:
    Har du något drömjobb som du verkligen känner att du skulle vilja arbeta med och kan du eller kommer du att göra något för att din dröm ska gå i uppfyllelse?Vad arbetar du med för tillfället?motivera gärna
  • Niinii

Just nu är jag föräldraledig/arbetslös. Jag pluggar också samtidigt.
    Jag vill arbeta som psykolog/författare/konstnär/lärare... Både på 'fältet' och i mitt hem..

• Niinii

Senaste tiden har jag blivit intresserad av läkaryrket. Men jag tror psykologutbildningen är mer intressant än medicin.

• Novus

Jag vill och kommer förhoppningsvis öppna en egen butik om så där 7-10 år. Det ska vara en barnbutik med fokus på barnmöbler och inredning, men även lite kläder

Svar på tråden Vilket är ditt drömjobb och vad jobbar du med för tillfället?