Vad tjänar en kontorsassistent?
Någon som vet, på ett ungefär...? Innan skatt alltså..
Någon som vet, på ett ungefär...? Innan skatt alltså..
Vår receptionist tjänar ca 21 tkr. Sedan har hon rikskuponger och så har vi förkortad arbetstid vilket innebär 37,5 timmar i genomsnitt per vecka.
Hon är ca 50 år och mycket duktig.
Jag jobbar som receptionist/kontorsassistent och har 19000kr/mån + arbetstidsförkortning (jobbar alltså 37,5h/vecka). Började för 3,5 månader sen och har ingen direkt erfarenhet av jobbet sen tidigare.
Är 23.
Anonym: Har du ngn utbildning? Jag har högskoleutbildning mne inom läraryrket...Så jag har ju absolut ingen utbildning för det jobbet..men jag vill så gära prova på något annat...Är 30 år. Trivs du då?
Förresten...Vilket fack tillhör man då?
Nope, ingen färdig utbildning. Har läst lite engelska, ett år ekonomi och marknadsföring och ett år på journalistlinjen, men egentligen inget som hjälper mig i mitt arbete här. Jag trivs bra med det jag gör, jag lär mig nya saker hela tiden och är lite av spindeln i nätet så att säga, ska hålla koll på det mesta.
Jag är med i SIF, men det kan nog skilja sig från arbetsplats till arbetsplats. Men SIF och HTF vet jag i alla fall är fack som "har hand om" receptionister/kontorsassistenter.
Anonym: Tack för svaren...ska söka men hoppas som sgat inte...Men vi får se!
Vet du om 19000 är normal ingångslön?
Ja, 19000kr får nog räknas som ganska normal ingångslön, lite beroende på arbetsuppgifter osv. Tror ingångslönen ligger på mellan 18000-21000kr eller så enligt HTF's lönekatalog. Kolla på www.htf.se
Jag har precis fått löneförhöjning och tjänar nu 16 000 före skatt. Har jobbat i snart 3 år. Mina arbetsuppgifter är många och långa... suck... är 22 år, och tjej (vilket ni kanske förstår) hehe