• AmandaPitkänen

*har sett att det säljs en dvd som heter poweryoga.

har sett att det säljs en dvd som heter poweryoga. Alltså en sån dvd så man kan utföra yoga hemma. Säljs bla på naturapoteket, men säkert på fler ställen. Men nu är frågan: är den bra? Ger den någonting? Nån som har den och vet, eller om någon har nån annan yoga dvd som är värd att köpa... hade tänkt att börja med det sen när lillbebisen är född i maj...

• Svar på tråden *har sett att det säljs en dvd som heter poweryoga.
  • Anova

Yoga är en hel djungel! Kanske skulle du redan börja nu med yoga för gravida och sedan gå över till poweryoga.
    Har tränat Ashtanga vinyasa yoga och tycker att poweryoga verkar krångligt.. Har du aldrig tränat yoga kanske det är bättre att börja med en enklare form?

• AmandaPitkänen

nej jag har aldrig utövat yoga. Så poweryoga det är nåt krångligt alltså? Hmm, nja vet inte om ajg vill börja med gravidyoga nu är ju i v.34 och vill inte slösa pengar på en sån dvd som jag knappt kommer att använda...

• mimmipigg

Poweryoga är ju inte alls krångligt ju! Jag tycker det är jättebra!

Jag har själv utövat Power Yoga på World Class (på gymmet alltså, med instruktör) och sen fick jag Powe Yoga-DVD i julklapp, från Stadium, med matta till - tror det är Casall som gjort den.

Jag kan ju redan rörelserna men ville ha lite stöd för att köra vidare hemma, men jag skulle tro att man nog kan börja med den som nybörjare.
    Kan tillägga att jag dock inte kört det en enda gång än och tösen är 5 månader... när hon sover vill jag bara slöa (eller eventuellt måste jag hinna göra lite nytta ibland...)

• Anova

Låna böcker på biblioteket! Så började jag med yoga..

• AmandaPitkänen

mimmipigg: ja det är den jag menar tror jag! Visst är fodralet ganska ljust vitt tror jag och så står det med gråa bokstäver på?

• mimmipigg

*springer och kollar*
    Japp! Vitt fodral med en blond tjej i lotusställning och den heter "Din personliga guide till Power Yoga by casall med Annette Lefterow".

• AmandaPitkänen

ja den är det! Men du tror att jag klarar av det även fast jag inte provat förr? Jag var ändå i ganska god form innan graviditeten så jag borde ju ha lite fysik kvar ändå, fast det kanske e mer rörelserna som e svåra?

• mimmipigg

Jag tror absolut att du klarar den!

Det fina med yoga är ju att ingenting är fel och att alla kan göra det på sin nivå

Problemet för dig är kanske mer att du kanske inte gillar det om du inte testat förut... och det är kanske svårt att få samma känsla för "sporten" genom en DVD än från en instruktör...

Det finns iallafall en 20 min introduktion på skivan och jag tror hon visar de flesta övning i olika svårighetsgrader och så.

Rent fysiskt lovar jag att det inte är några problem iaf!

• mimmipigg

Nä vet du vad! Ungen sover och gubben är ute - jag tror jag ska köra den nu! För första gången!!! Tack för inspirationen

• AmandaPitkänen

ja det tycker jag absolut att du ska göra!! Berätta om den var bra sen då!

• mimmipigg

Måste bara rapportera hur det gick igårkväll!

Jag körde knappt halva programmet... sen var jag så slut att jag var tvungen att avbryta! Ändå fuskade jag rejält mot slutet... Att jag blivit så jäkla otränad alltså, det trodde jag faktiskt inte. Jag har ju blivit så smal av amningen så jag har varit nöjd med det, och jag promenerar ju med vagnen en hel del. Men armmusklerna verkar ha förtvinat helt... kunde knappt borsta tänderna för jag var helt darrig.
    Smidig som ett kylskåp har jag blivit också

Nåväl, jag får trösta mig att det brukar vara rätt kul att träna när man är så här otränad, för man brukar märka förbättringarna desto tydligare. Får se när man får tid att köra det där igen

Jag tyckte det var bra program! Väldigt likt det vi gjorde på gymmet.

Svar på tråden *har sett att det säljs en dvd som heter poweryoga.