• Marylin

Ont i höfterna och ljumskarna...

Har fått så himla ont i höfterna och i ljumskarna. Det gör ont ända ner i låren.. Är det foglossning, eller är det bara för att jag blivit så tung? *s* Har gått upp 18 kg och är i v 30+6. Det börjar bli jobbigt att sova eftersom jag bara kan ligga på sidan, och då gör det oooontFundersam

• Svar på tråden Ont i höfterna och ljumskarna...
  • Kay T

Det låter precis som foglossning. Har samma sak själv. Prova med ett "foglossningsbälte" och se om det underlättar lite. Tänk på att stå och sitta så rakt som möjligt med bäckenet.

• Shinna

samma dilemma här...har haft foglossning sen vecka 29 ungefär och har nu såååå ont i mina höfter och ljumskar samt rygg att jag inte kan sova på nätterna, men nu kommer min lilleman snart förhoppningsvis...gick in i vecka 40 idag så man kan ju hålla tummarna att han vill titta ut snart kram och lycka till.....

• Spexig

Visst låter det som foglossning. Försök undvika att stå och gå bredbent,sitta på huk etc, samt rörelser i höften från sida till sida. Rörelser framåt och bakåt funkar fint.
    Och har du inget foglossarbälte brukar det hjälpa att bara ta en vanlig livrem och spänna hårt omkring höfterna.
    Det kan bli bättre, det blev det för mig.

• Snuttis80

Hej!

Då är det foglossning somäven jag har bl.a. För det där känner jag igen mig i. Har även ontmellan benen och andra ställen där omkring.

Jag kan vakna mitt i natten av att jag har så ont, när jag ska vända på mig att jag börjar gråta.
    Tycker det känns värre än då man hade mensvärk.

Hör till de som harjätte ont då jag har mens. Funderar på hur det kommer att bli längre fram, nu dem sista veckorna. Om jag nu har så här ont av foglossning och växtvärk.

Hoppas verkligen att man får smärtstillande medel, så att man kan slappna av då den lille bebisen ska ut.
    Är snart i vecka 34.

Kram

• Marylin

Ahaa, jag har ett stöd bälte  som jag har lånat, då ska jag pröva att använda det! skönt att det inte är SÅ länge kvar tills våran lilla tös kommer. "Bara" ca 9 veckor Men det går nog fortare än vad man tror *s* Jag tycker veckorna bara rusar iväg och jag har inte handlat färdigt till bebis än!
    Tack för era svar och Lycka till allihopa!

Svar på tråden Ont i höfterna och ljumskarna...