• Lilja84

Hur ofta gör du rent avlopp ,golvbrunnar ,vattenlås osv

Har en kompis som hade frenetisk städat sitt badrum , men så luktade mindre trevligt trots det och när jag sa , "men har du gjort rent golvbrunnen och/eller vattenlåset " , då  såg hon ut som ett ufo .

Jag förklarade det hela och hon fixade det och visst låg där typ 2 kg hår osv som stank i vattenlåset till handfatet .

Så nu undrar jag hur ofta ni gör rent dom delarna runt om i hemmet , dvs inte bara badrummet , utan i köket, ev tvättstuga osv osv .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta gör du rent avlopp ,golvbrunnar ,vattenlås osv
  • Kajee

1-2 gånger i månaden. Senast igår faktiskt.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Carro W

Vid behov

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • mamma2004

Golvbrunnen tar vi lite då och då, vattenlåset blir nog mest om det börjar rinna väldigt dåligt eller lukta konstigt. Men 1-2 ggr per år kanske det blir.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
  • sstl

Ooops kom på nu när jag läste här att vi inte rensat på säkert 8 månader, ha ha får nog ta och fixa det .

• myran82

Det enda jag gör själv med mitt avlopp är att rensa silen i duschen från hår. Behövs avloppet i badrummet fixas så ringer jag till vaktmästaren.

Röret från diskhon fixar pappa någon gång om året, jag vet hur man gör men tycker inte det är så trevligt.

• Reyngirl

Maken fixar det när vattnet rinner undan dåligt... typ varannan månad eller nått

• Mesangium

Brukar inte göra något om det inte luktar eller blir stopp. Men det blir väl någon gång i halvåret kanske..

Svar på tråden Hur ofta gör du rent avlopp ,golvbrunnar ,vattenlås osv