Anonym (Brudtärnan) skrev 2007-09-21 14:16:56 följande:
Tack för alla goda råd det behövs
verkligen.Bröllops torget var ju också en bra sida att kika in på Fler tankat, tips och erfarenheter mottages
tacksamt.Ni som stått brud, kan ni säga saker ni absolut INTE ville uppleva på er möhippa eller ngt som kunnat göras annorlunda.
Jag tror att få vill bli utskämda. Det kan ju däremot vara lite olika hur man känner inför att t ex göra "skojiga" uppdrag på stan, det skulle jag inte uppskatta då jag är ganska blyg.
Själv skulle jag säga att jag tycker att det viktigaste är att man får umgås med sina vänner. Typ spa, relaxbad, mysig middag, flyga luftballong, laserdome, spela in en cd-skiva tillsammans, åka gocart är några saker jag skulle uppskatta, men det är ju individuellt. Försök tänka ut vad just din kompis skulle tycka vara roligt, är hon äventyrlig, musikintresserad eller vad? Sen kan det ju vara bra att tänka på att inte göra det för dyrt, utan att alla vänner känner att de har råd att vara med. Hellre en picknick i parken med alla vänner än en dyr påkostad grej som bara några få kunde vara med på pga priset.
Jag skulle tipsa dig att prata med bruden och erbjuda dig att hjälpa till med praktiska saker (om du nu har lust med det). När det gäller möhippan tycker jag att det är roligare om det är en överraskning för bruden. Däremot kan det ju vara en bra idé att prata med brudgummen för att höra om hon har sagt något speciellt om möhippan till honom, samt planera dag och tid och eventuella förberedelser (om hon exempelvis behöver badkläder kan han kanske fixa att packa det i en väska). Prata också med brudens ev systrar och andra vänner när det gäller idéer till möhippan, och när det passar dem att ha den, så att så många som möjligt kan vara med.