• zingoalla

Ersättning vid långtidssjukskrivning

Jag har varit sjukskriven nu i 14 månader.Undrar nu vad det finns för ersättningar förutom försäkringskassan man kan få.Jag fick av en slump reda på att man kunde få från afa 10% av sjuklönen eller nåt sånt så det har jag fått men det gäller ju bara ett år.Sen var jag på någon föreläsning någon gång och där nämnde dom nåt om ersättning från någon grupplivsförsäkring eller liknande är det någon som vet eller åtminstone har bättre koll än jag?

• Svar på tråden Ersättning vid långtidssjukskrivning
  • vänat

Afa får man barar under 1 år om man är sjuksriven. Får du där emot tidsbegränsdsjukersättning/aktivitetsstöd eller vad de nu hetter om man är under 30 får man längre tid från afa.

• dansdotter

jag har en grupplivförsäkring genom folksam. Där får jag ersättning från. Har man med sjukkapital så får du ersättning efter 1.5 år oxå. sen om du är ytterligare sjukskriven efter 2.5 år så får du ännu en utbet. Undersök med ditt försäkringsbolag om vilka du har. Lycka till

• zingoalla

oj är det så.Tack för det.Har någon försäkring genom jobbet vet jag.Kanske läge att kolla upp vad som gäller,får slå dom en signal

• dansdotter

ja det tycker jag verkligen att du ska kolla. Lycka till igen då =)

• zingoalla

dansdotter.
    Så nu har jag pratat med Folksam ,har inte riktigt gått tillräckligt många dagar än men jag skulle skicka in lite papper så skulle dom räkna på det.Himla bra att jag fick nys om detta.
    Är ju faktiskt en hel del pengar det rör sig om.

• dansdotter

Men se! Va bra att du fick reda på det. Toppen.kram// Carina

Svar på tråden Ersättning vid långtidssjukskrivning