Det är så TRÅKIGT att vara mamma
Har lagt det här under känsliga rummet för att jag vill vara anonym, fanns ingen passande rubrik så ha överseende (jag är inte deprimerad).
Jag tycker det är tråkigt att vara mamma. Jag tycker att livet har förändrats till det sämre sedan jag fick barn. Jag älskar min dotter, den kärleken är otrolig, det håller jag med om men allt runt omkring är så...tråkigt helt enkelt!
Kanske kommer det kännas lite bättre när jag börjar jobba igen, jag längtar efter det. Men samtidigt kommer jag nog vara stressad och ha dåligt samvete jämt för att hon går på dagis och man ska få ihop livspusslet osv. Det är en lose-lose situation!
Under graviditeten var jag rädd att "livet skulle ta slut" när jag fick barn. Pratade med många om det men alla försäkrade mig om att livet börjar när man får barn, att allt är så häftigt och underbart osv osv. Jag håller inte med. Det är underbart OCKSÅ men en stor del av tiden är det jobbigt, hårt jobb.
Jag hade inget extremflashigt liv innan, det är inte det jag saknar. Bara att kunna vara för mig själv, att göra vad jag vill. Att vara helt ego helt enkelt. Det kanske är det som är problemet, jag är egoistisk?
någon mer som känner så här?