• Nillis

Hur är er andra graviditet?

Hej!

Jag har en fråga till alla er som är gravida med barn nummer två eller har varit gravida fler gånger...

Jag är nu gravid i vecka 12 med barn nr 2. ALLT är så annorlunda. mMd barn nr 1 var jag jätteillamående, känslig för lukter, supertrött.. Jag hade alla graviditetskrämpor man kan tänka sig. Nu med barn nr 2 så mår jag precis som vanligt. Jag är pigg, känner inget illamående, tycker att det är jättegott med kaffe (som jag inte klarade vid första graviditeten) osv.

Det har till och med gått så långt att jag tänkt att jag kanske inte är gravid, så jag gjorde ett nytt grav.test i veckan. Plusset börjde lysa starkt redan efter en sekund.

Nu är jag alltså lite nyfiken på hur ni andra blivande flerbarnsföräldrar mår (i jämförelse med första graviditeten).

Nillis

• Svar på tråden Hur är er andra graviditet?
  • Hea

Jag mår precis som med första barnet. Illamående de 12 första veckorna å sedan mår jag fint

• Forellen

Jag mår annorlunda jämfört med första graviditeten, har mått illa båda gångerna ända in i vecka 20, men på helt olika sätt. Var mer harmonisk första gången, den här gången känner jag mig mycket mer hormonpåverkad åt alla håll...

• tiniz

Mår helt annorlunda den här gången. Sist mådde jag inget illa, men hade däremot ryggproblem under ca. 10 veckor. Den här gången har jag mått mer illa, haft lägre järnvärde och blodtryck men däremot sluppit ryggont.

• 0Love0

Min andra graviditet var värre än första på alla sätt

• Leos och Vincents mamma

Jag mådde sååå bra när jag var gravid med sonen, mådde pyttelite illa i början men annars mådde jag som en prinsessa. Denna gången är det annorlunda som bara den, har mått illa ända sen jag fick reda på att jag är gravid (är i vecka 13 nu), är supertrött o har ont överallt o känner mig allmänt gnällig. Samtidigt som jag är sååå lycklig såklart.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
  • Tove

Hej!

Oj, Här är det precis tvärtom!
    Med första barnet mådde jag illa fram till vecka 15, men ändå hanterbart, och resten av graviditeten var som en DRÖM!
    Helt fantastiskt underbart!
    Jag mådde som en prinsessa. Jag red fram till vecka 34.
    Jag fick dock högt blodtryck, men det var inget som varken jag eller bebisen mådde dåligt av.
    Nu är jag i vecka 24 och fram till nyss så mådde jag konstant illa.
    I vecka 8 så sjukskrev jag mig en vecka, jag kom helt enkelt inte hur sängen. Mådda gruvligt illa, så trött och foglossning som var helt vidrig!
    Nu är det bättre, men jag mår inte alls som förra gången. Foglossning, halsbränna och trötthet...
    Men bebisen verkar må bra och det är ju huvudsaken.
    Första bebisen var en liten kille, och andra bebisen är ju fortfarande en hemlis!!

Kram Marie

• ich

TS:
    Jag upplever min 2:a graviditet som du.
    Mådde pyton, osv med 1:a.
    Nu mår jag toppen. Har gjort test 3 (!) gånger för att vara riktigt säker att jag verkligen ÄR gravid! (V9+4)

• jen bossman

jag mår helt annorlunda. med min första kille mådde jag jätte bra. var knappt trött, mådde aldrig illa, förutom 1 gång! nu med andra graviditeten har jag mått jätte illa, varit supertrött, finnar i hela ansiktet. så vi får se om det är en tjej eller en kille!!???

• Opii

hej!
    För mig är det tvärtom. jag mådde bra med första barnet som var en liten tjej, med andra barnet mår jag skitdåligt har yrsel etc. hoppas det blir en liten kille.

• linhen

Grattis, ni får en lillebrorsa!

Svar på tråden Hur är er andra graviditet?