• Lady Bling

Vilket flygbolag har de bästa sittplatserna på flyg till Thailand?

Vilket av resebolagen/flygbolagen som har resor till Thailand har rymligast/bäst sittplatser?

Jag och sambon och vår dotter flög till Thailand (Phuket) förra året med Ving och då satt vi packade som sillar i planet (Tror att det var 13 timmar drygt). Hade en 1 ½-åring i famnen och det var fruktansvärt trångt och obehagligt hela den långa resan!   Ändå hade vi bokat platser med extra benutrymme. Tänkte "aldrig mer" så därför undrar jag nu vilket resebolag/flygbolag man borde välja istället.

• Svar på tråden Vilket flygbolag har de bästa sittplatserna på flyg till Thailand?
  • lillacassandra

Hej! jag har flygit till thailand hur många gånger som helst då jag själv är därifrån och jag kan säga att jag reste bäst med Thai

• hannypie

Apollo, Novair om du bokar Superior Nova class. Där kan du luta din stol så du nästan kan ligga helt! Jätte bekvämt och bra! Mvh Hanna

• Lady Bling

Tack för era svar!

Problemet är bara att vi inte får boka superior class eftersom vi har ett barn under 2 år med. Vi ska i så fall resa med ett barn som är nästan 4 år och ett som är 1 ½.  4-åringen får ju ett eget säte, men jag måste ha 1 ½-åringen i knät hela resan. Därför är varje extra centimeter värdefull.

• JoiPoi

Jag har flygit med både thai o malaysia, sist så var malaysia bäst, då reste jag iof med min dotter så då fick vi större benutrymme,med babycoat mm... Gillade servicen bättre på malaysia...men ända nackdelen är att man flyger via kuala lumpor,säkert blligare flyg oxå!

• Lady Bling

Tack för ditt svar JoiPoi! Kollade upp det, men flyget tar mellan 20 och 23 timmar till Phuket med Malaysia när jag kollade, och det är lite väl långt tycker jag. Annars brukar det ju ta ca 12-14 timmar till Phuket med flyg som mellanlandar i arabemiraterna. Ska kolla Thai också. Vet du viket/vilka resebolag som använder sig av Thai airways?

• Agni

Med Thai Airways kan du med rätt väder osc vara där på ca 9 timmar det e bra!

Lady Bling skrev 2007-09-22 12:18:32 följande:
    Tack för ditt svar JoiPoi! Kollade upp det, men flyget tar mellan 20 och 23 timmar till Phuket med Malaysia när jag kollade, och det är lite väl långt tycker jag. Annars brukar det ju ta ca 12-14 timmar till Phuket med flyg som mellanlandar i arabemiraterna. Ska kolla Thai också. Vet du viket/vilka resebolag som använder sig av Thai airways?
    Jag är så jävla grym
  • JoiPoi

Fragglan: JO det tar ju iof längre tid...Men när jag reste till thailand så bytte jag bara flyg i Kuala Lumpor så det gick på ca 16tim

• hannypie

Hej igen, boka två platser i superior class då så får ni sova lite var och bytas om, men det är ändå bättre än att sitta trångt hela tiden!
    Lycka till! Hanna

• Tigerwoman

Thai har mest benutrymme i ekonomiklass. Min kompis är jättelång och han har ringt runt och kollat hos de flesta flygbolag som åker till Thailand. Men då pratar vi ju reguljärflyg, hos charterbolagen har jag ingen aning.

Svar på tråden Vilket flygbolag har de bästa sittplatserna på flyg till Thailand?