• Anonym (bajsmaja)

Diarre i flera dagar, gravid.

Jag är gravid i v 18 och har fått diarre.
    Det har hållt på i 3 dagar nu och det är verkligen som vatten.
    jag börjar bli orolig för barnet i magen, jag har inte känt några rörelser från den sen maghelvetet startade.
    Kan det vara skadligt att vara magsjuk när man är gravid?
    Bör jag kolla det nånstans?
    Nån som vet? Jag har verkligen sökt nätet runt känns det som.

• Svar på tråden Diarre i flera dagar, gravid.
  • Anonym

Jag har kronisk diarre och hoppas inte det är någon fara för då kan jag aldrig skaffa barn .
    Hade jag varit du hade jag ringt bvc och hört mig för ..

• Anonym (bajsmaja)
    Anonym skrev 2007-09-21 23:42:05 följande:
    Jag har kronisk diarre och hoppas inte det är någon fara för då kan jag aldrig skaffa barn . Hade jag varit du hade jag ringt bvc och hört mig för ..
    Nä, jag menade inte så, jag menar typ om diarre kan vara ett symptom på något , om jag haft det från början så hade jag inte vart orolig
    BVC har ju inte öppet förrän på måndag, därför tänkte jag dubbelkolla här.
  • Grodan Soda

Jag tror inte det är någon fara. Ta det lugnt du men drick mycket vatten för man tappar mycket vätska när man har diarré. Har man diarré längre än 5 dagar ska man söka läkare.

Lycka till!

• Anonym

Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen och fråga då?

• Anonym (bajsmaja)
    Anonym skrev 2007-09-21 23:49:10 följande:
    Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen och fråga då?
    Jo jag har gjort det, men jag fick inget vettigt svar.
  • Anonym

Jag hade det i 8 veckor med min första vecka 16-22 var på undersökningar men ingen hittade något fel,och det var ingen fara för bebisen.

• Xgirl83

Du har inte börjat med järntabletter nyligen?

• Pollyman

ja hade diarrè i 10 dagar när jag väntade min tös. Ringse sjukvårdsupplysningen som sa att det va normalt. Jag ringde då vårdcentralen som sa att det va det inte.. är man gravid ska det kollas upp.... De hitta dock inget men jag tycker du ska gå till doktorn... sjukvårdsupplysningen ger jag inte mycket för . Bara fel diagnoser.....tur man själv fattar när något är allvarligt fel....

• Anonym

Spelar ingen roll om man vänder sig till sjukvårdsrådgivning eller vårdcentral! Jag fick inte någon hjälp, trots att jag hade jättevattnig diarré i ett par månader i denna graviditet. Man tog prover, uteslöt bla salmonella och campylobacter, men sedan fick det vara. Jag är fortfarande dålig i magen ganska ofta, men eftersom magen växer, får det vara.

Tips jag fick, var att dricka proviva blåbärsdryck, INTE låta bli "vanlig" mat mer än något dygn, och sedan avvakta, avvakta...

Svar på tråden Diarre i flera dagar, gravid.