• oO Lovely Oo

Barns Utveckling! Kika Hit!

Hur gammal var ditt barn när han/hon kunde dessa?

Annan fråga: När fick din bebis sin första tand?
    LoVe Edvin & William
  • Svar på tråden Barns Utveckling! Kika Hit!
  • oO Lovely Oo

Min son föddes 1 sep 07 o kunde bara några dagar gammal lyfta huvudet själv... redan på bb tyckte dom att han var enormt stark i sin nacke för o vara så liten...

LoVe Edvin & William
  • mami84

lyfte huvudet när hon var 1 månad, började gripa efter saker när hon vr 3 månader och har suttit med stöd sedan 3 månaders ålder. Resten har hon inte börjat med ännu. Vänder sig halvägs så det är väl på gång.

It's all about family
  • ericas mamma

1) Lyfter huvudet i magläge: runt 2mån
    2) Griper medvetet: runt 3-4mån

3) Vänder sig:  4mån

4)  Sitter med stöd:3,5mån

5) Sitter själv:5mån
    6) Kryper:7mån

7)Reser sig och går utmed: 7mån

8) Går själv :10mån

fick sina två första tänder vid 6mån.

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • FridaE

1) Lyfter huvudet i magläge:
    sonen: Gjorde det på BB
    Dottern: var nog runt 1 månad

2) Griper medvetet:
    Sonen grep själv efter saker vid 3 månader.
    Dottern grep själv vid 4 månader

3) Vänder sig:
    Sonen: vände sej ett par ggr vid 1 månad men det var nog inte medvetet. Han rullade till både mage och rygg obehindrat vid 3 månader.
    Dottern: var 3 måander när hon började vända sej.

4) Sitter med stöd:
    Sonen: Han ville sitta upp vid 2 månader men vid 4 månader satt han själv korta, korta stunder. Får väl kalla det sitta med stöd. Han kunde alltså sitta med kuddar runt sej.
    Dottern: Har aldrig varit intresserad av att sitta, låg hellre på mage. Men runt 4-5 månader där.

5) Sitter själv:
    Sonen satt själv vid 5.5 månader, stadigt.
    Dottern: Sitter stadigt sen 6 månader

6) Kryper:
    Sonen: Börja inte krypa förrän 9 månader.
    Dottern: Började nu för ca 1 vecka sen och är nu 7 månader. Kom upp i krypställning redan vid 5.5 månader.

7)Reser sig och går utmed:
    Sonen: Vid 8 månader ungefär
    Dottern: Började dra sej upp runt 6 månader, går nu utmed vid 7 månader.

8) Går själv :
    Sonen tog sina första steg vid 10 månadre men gick inte obehindrat förrän 1 år
    Dotterna går inte än,är ju bara 7 månader. :)

Första tanden:
    Sonen Fick 2 stycken vid 3 månader
    Dottern fick sina 2 första vid 2.5 månader.

• Ireth of Dorthonion

1) Lyfter huvudet i magläge:
    Dottern: 5 veckor.
    Sonen: 4 veckor.

2) Griper medvetet:
    Båda var runt 3 månader.

3) Vänder sig:
    Båda var 3 månader.

4) Sitter med stöd:
    Båda var ca 3 - 4 månader.

5) Sitter själv:
    Dottern: Stadigt utan stöd (utan att ta stöd med armarna i golvet)strax innan 5 månader.
    Sonen: Stadigt utan stöd vid 5,5 månad.

6) Kryper:
    Båda vid 7,5 månad men dottern ålade först 1,5 månad, sonen började krypa direkt från stillasittande.

7)Reser sig och går utmed:
    Båda var ca 8 månader.

8) Går själv :
    Dottern: Tog första stegen då hon var 10 månader och 3 veckor men gick mycket försiktigt och gick riktigt bra först vid ca ett år.
    Sonen: Tog första stegen vid 10 månader och 12 dagar och gick obehindrat nästan på en gång.

Första tanden:
    Dottern: Nästan 10 månader.
    Sonen: 6,5 månad.

• Tant Green

Min dotter var "vanligast" fram till kryper där var hon "sen". Hon var mitt mellan "vanligast" och "sen" med att resa sig och att gå. Hon var 7 månader när hon fick sin första tand.

• eval

Vår dotter är extremt sen med att krypa, 14 månader och blir tvärförbannad om hon hamnar i krypställning. Får väl anta att hon inte tycker sig behöva förmågan förrän hon börjar behöva krypa hem från krogen :D

• oO Lovely Oo

24 dagar gammal är William starkt jobbat mammas älskling!
    LoVe Edvin & William
  • MC morsan

Heja William!

Dottern vände sig tidigt annars tror jag hon var normal. Hon är 2,5 nu så jag minns inte exakt allt. Hon gick vid 13 mån iaf, men var lite feg så hade nog egentligen klarat det tidigare. Hon utnyttjade rulltekniken för att ta sig fram - hon rullade från vardagsrum in i köket! Så behovet att krypa var inte överväldigande för hon tog sig fram ändå.

Första tanden 4,5 mån och andra vid 5 mån.

• Pethrelita

Vår dotter föddes den 18 juli 2007 och redan från första början så höll hon huvudet uppe och försökte fokusera blicken så mycket hon kunde.

Omkring 3 veckor så lyfte hon på huvudet när hon låg på mage och vända huvudet från sida till sida när hon låg på magen, bara någon vecka där efter så rullade hon från sida till sida när hon låg på rygg och omkring 1½ månad så kunde hon vända sig från rygg till mage och för bara en vecka sedan så vänder hon sig från mage till rygg. Sitter upp med stöd gör hon nu och kan även stå på sina ben en stund när vi håller upp henne. Ansatser till att krypa gör hon också redan, vilket hon tycker är jättekul. Gripa medvetet har hon börjat så smått med, sina händer har hon ju upptäckt sedan ett par veckor tillbaka och har allt sjå i världen med att få henne att inte stoppa in de för djupt i munnen... *s*

Vi känner oss tyvärr mer bara stressade över att det går så fort men inget säger hur saker och ting kommer att vara om några månader.

Svar på tråden Barns Utveckling! Kika Hit!