• UnderbaraSöner

Rådis lr Kavat skor?

har tänkt att köpa vinterskorna till barna snart och har först och främst kollar på kavat..men tycker att d e himla dyrt och så hittade jag Rådis skor för hmm 249 kr tror jag på "Din sko" och de är ju rätt så lika varann.. är d ngn skillnad på de om man tänker kvalite och hur de håller kyla/vatten..

• Svar på tråden Rådis lr Kavat skor?
  • MammaNova

Har bara haft bra erfarenheter av Rådis, arbetat på förskola, och tänker förmodligen köpa Rådis till dottern med !

• UnderbaraSöner

ja kan inte tänka mej att d finns ngn direkt skillnad på de..

• laral

Har ingen erfarenhet av Rådis vinterskor men sommarsandalerna har i alla fall varit jättbra. Har köpt Kavat till sonen i två vintrar nu men tycker inte att de har hållit värmen tillräckligt bra.

• UnderbaraSöner

ok men då kanske man ska satsa på två par Rådis skor då.

• Grannen

Rådis, kavat och pax tycker jag är bra skor.

• 311uus

Köpte oxå såna kängor till båda barnen, fast pojken fick helsvarta. Han har för tjocka vrister! Får inte ner foten ordentligt i skon. Så det blir att lämna tillbaka dom! Köper alltid Rådis för dom är så billiga och min dotter sliter ut ett par skor på någon månad. Tycker att färgen på deras skor slits fort vid tårna men det kanske bara gäller min dotter eftersom hon som sagt är hopplös med skorna!

• Golvmoppen

Det enda rätta är att ta med barnet/barnen och så får de prova olika modeller. Köpte senast i fredags lite grövre skor till dottern, men inga vinterskor/kängor. Det blev till slut Kavat pga hennes breda fot. Ecco och PAX är smal modell. Likaså var det när hon skulle ha gummistövlar. Tretorn fick det bli pga Viking och PAX ha smal läst.

Prova är det som gäller.

• Lejån

Har också funderat på dessa, tycker de är fina och ser även varma ut. Dottern har provat och tyckte också om dem för hon ville inte ta av dem igen. Glad

• UnderbaraSöner

Tjej 83

ja de va oxå fina, undra om de finns i fler färger..ja jag får ta med barnen och testa lite.. de har super smala fötter och hälar..så får nog kolla på ngr olika..nu har vi kavat stl 18, men hälarna åker ur hela tin för att de e så smala..

• 311uus

Visst är det bäst att barnen ska prova skorna på plats. Det förstår jag. Men ta med en 8 månaders och en 2åring på stan för att prova skor? Nej, tack!

Svar på tråden Rådis lr Kavat skor?