• LillaMy28

Vilka är de "bästa" blöjorna/tvättlappar ni vet?

Jag har börjat fundera på vad man ska köpa för märken och vad man behöver till den lille

Så nu vill jag höra om bra tvättlappar/blöjor och de man ska "passa" sig för   Vad köper man för blöjor till nyfödda?
    Vad mer behöver man vid blöjbyten av så små?

Kan man ha en såndär uppblåsbar "kudde" elle skötbord eller vad man kallar det och ha den på tvättmaskinen? Jag vet inte hur vi ska lösa skötbords "problemet" vi har fullt i vårat badrum, tvättmaskin, kattlådan, badkar, tvättkorg sen finns de inte mkt plats kvarFundersam

• Svar på tråden Vilka är de "bästa" blöjorna/tvättlappar ni vet?
  • blommanigbg

Bästa tvättlappar är coop Xtra... Tycker jag.. Har testat alla möjliga..
    Har alltid använt Libro blöjor.. Testat en del andra också men för min pojk så passar Libro bäst..

• jezzzica

det är väl ett jättebra alternativ att ha ett skötbordsunderlägg på tvättmaskinen! sedan så tycker jag libero är outstanding som bölja och eldorados tvättservetter. De kommer upp en och en och inte en lång lång rad som kan vara svårt att bryta med bara en hand om man håller i bebisen med andra handen...

• MissMartin

Blöjor: Libero
    Våta tvättlappar: Ica
    Torra tvättlappar: Euroshopper

• blommanigbg

Man kan tänka på att inte använda parfymerade våtservetter till vardags hemma.... I alla fall inte till nyfödda...

• fabler

Har än ingen koll på blöjor... men skötbordet tänkte jag ha i barnrummet för vårat badrum är pytte litet så de får inte plats nått skötbord där och vi har ingen tvättmaskin.

• Teskedsmamman

Skötplats kan vara en handduk på tvättmaskinen men det blir ju skönare att ligga om det finns en bädd på, de finns billiga på IKEA t ex...

Blöjor får man prova sig fram, alla märken passar inte just ditt barn och du får testa så du hittar en som inte läcker, personligen gillar jag libero tills det är dags att börja med willys byxblöjor, de tycker jagär absolut bästa blöjan som finns!

Vi kan inte ha vårt skötbord i närheten av vatten så vi kör våta tvättlappar och då väljer vi helst Liberos, för de innehåller minst skadliga ämnen (endst citronsyra) och hittar jag inte dem så kör vi med COOPs X-tra, de ligger 2:a på listan över minst skadliga/allergiframkallande tvättlappar...

När det gäller torra tvättlappar så får man också prova sig fram, jag gillar de mjuka tvättlapparna i papper, de hårda tycker jag är så vassa och skumgummi ryser jag av

Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
  • miababia

vi använder just nu babyproffsens tvättlappar, tycker de är jättebra, viktigast för oss är att de är mjuka. våtservetter änvänder vi coop´s billiga och bra -för oss-
    I blöjväg så använder vi oftast euroshopper, billiga och funkar bra på sonen.
    till nyfödda så har ju både pampers och libero newborn blöjor. -pampers har ju ett litet paket som man kan hämta images.emmhost.com/BABYBASICS/messagent-SE.asp&PARTNER=BABYPROFFSEN sen finns ju även www.libero.se/Pages/Club/ClubDefaultPromo.aspx

vi har en skötbädd-köpte på coop för under 200kr- på tvättmaskinen

• LillaMy28

miababia- kan man hämta ut sånadär paket från båda ställena? Eller är det bara ett erbjudande var man än hämtar?

• Susne

Köp tygblöjor! Ekonomiskt, miljövänligt och smidigt (vilket jag inte trodde innan jag började). Framförallt är det smidigt!!!

Angående tvättlappar! Varför inte tvätta av bebisen i handfatet med lite vatten och bara ha tvättlappar som reserv då man är ute?
    Änglamarks tvättlappar ska vara bäst för bebisens hud då de innehåller minst farliga ämnen!

• Susne

Apropå skötbordet, lägg barnet på en handduk på sängen eller på golvet i badrummet. Ingen risk att den ramlar ner nånstans om du måste iväg och hämta nåt och du har nära till vatten!

Svar på tråden Vilka är de "bästa" blöjorna/tvättlappar ni vet?