herpes- medicin
Nu börjar jag få känningar att det är dags igen... Men ingen Valtrex hemma, hur kan man få tag på ett recept nu på helgen? Eller är det helt omöjligt?
Nu börjar jag få känningar att det är dags igen... Men ingen Valtrex hemma, hur kan man få tag på ett recept nu på helgen? Eller är det helt omöjligt?
TLLÄGG:
Bor i stockholm och mitt gamla recept har gått ut för länge sedan
ring till husläkarakuten o kolla om dom kan skriva ut ett e-recept
Jag har själv varit i samma situation flera gånger. Om du ringer läkaren som har skrivit ut din Valtrex tidigare så kan han/hon skriva ut recept utan något nytt besök. Men jag antar att chansen är minimal eftersom det är lördag. Annars är det bara att sätta sig på akuten och vänta hela dagen för att träffa en läkare :-/
(Förresten, jag har försökt att få andra läkare än min egen att skriva ut e-recept utan att träffa dem men det har aldrig gått).
jo det ska gå.
Har ringt närakuten, men inget var på tal om e-recept. Och idag har jag ingen möjlighet att komma dit personligen, då vi ska iväg på bröllop.. Faaaaannnn..
Får ringa dit imorgon igen, men då kan det vara försent..
Fick tid hos en läkare på närakuten... Så det gick smidigt, synd bara att det inte gick att få via e-recept, hade sparat tid åt oss båda.. Men fick receptet i alla fall. så nu känns allt mycket bättre!