• Mjolle

Varför åker alla till Thailand (det nya Mallorca)?

Har aldrig varit i Thailand, och blir mindre sugen på att åka dit varje år.

När jag var liten kunde man värdera saker i tuggummin. "Oj, det kostar som tio tuggummin!"
    Idag säger folk om pengar "ja, det är ju nästan en Thailandsresa".

Är Thailand på väg att bli som Mallorca, med svenska på menyn och köttbullar till middag?
    Varför åker alla dit, och ingen till Singapore, Vietnam eller annat liknande land? Trendigt?

• Svar på tråden Varför åker alla till Thailand (det nya Mallorca)?
  • Ellah

Garanterat varmt, och än så länge billigt! Om en resa kostar nästan lika mycket som till Mallis, så åker jag ju hellre till Thailand och lever billigt där, priserna på de flesta ställen ligger ju en bit under Mallis oavsett.

• leyley

Helt enkelt för att det är underbart där
    Som de känns nu tänker jag inte åka någon annastans när jag vet hur bra jag har det i Thailand

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • Nyfiken gul

Min svärmor har varit där - hon undkom Tsunamin med en hårsmån - hon åkte hem dagen innan Tsunamin...

Men hon återvänder aldrig till Thailand - i alla fall inte till Phuket och dom ställena.. Det var bara svenskar där. HOn kunde prata svenska hela veckan hon var där.

Billigt javisst - men så trist tyckte hon.

Hon åkte till Sri Lanka året därpå o det var mycket bättre tyckte hon.

• TrailerTrash

Thailand är ganska så uttjatat och sen är det försvenskat..Åker hellre till Vietnam,Jamaica eller USA

Avstängds röv är snygg,den är inte byggd av plastikpadding..
  • Agni

Men nu råker det ju vara så att det finns andra ställen i Thailand än Phuket och där i kring. Puhket, nya Mallorca möjligtvis. Men andra dela av Thailand icke.
    Där mina föräldrar bor kan man åka ut i byarna och folket har aldrig sett vita människor, det är Thailand det om nåt!

Jag är så jävla grym
  • Nyfiken gul
    Agni skrev 2007-09-22 13:31:44 följande:
    Men nu råker det ju vara så att det finns andra ställen i Thailand än Phuket och där i kring. Puhket, nya Mallorca möjligtvis. Men andra dela av Thailand icke.Där mina föräldrar bor kan man åka ut i byarna och folket har aldrig sett vita människor, det är Thailand det om nåt!
    ja det är väl så man ska uppleva landet när man åker utomlands tycker jag!
  • MissMartin

Synd för dig att du blir mindre o mindre sugen att åka dit!! :P

Thailand är underbart! Det är bara så.. trevligt folk och billigt att leva!
    Varför alla åker till Thailand, beror väl på den saken.. kanske?

• hotten

man undrar ju hur många av er thai älskare verkligen sett så mycket mer utan bara typ medelhavet å så thai å beslutar sig bara för att thai är underbart... å självklart gör man den jämförelsen så ..
    men hur många har varit till olika ställen tex i västindien (finns ställen som är ca samma i prisnivå som thai)??

• Mjolle

Det är säkert varmt, trevligt och billigt.. men det är ju en massa andra länder också!

Är vi svenskar inte roligare än så? Steget från att åka till samma hotell i Thailand år efter år, och åka med husvagnen till samma camping år efter år... det steget är kanske inte så långt?

• Kanelaa

Varför får inte folk resa dit dem helst vill? Även om t ex Thailand är ett billigt resmål så är det ju ändå mycket pengar som ska betalas, då tror jag nog att folk tänker till och åker till det ställe dem önskar. Vore väl konstigt annars? Varför är det finare att åka till Vietnam än till Thailand ?

Svar på tråden Varför åker alla till Thailand (det nya Mallorca)?