• Gwen Stefani

Nagelteknolog!

Jag håller på att leta efter en bra och prisvärd utbildning till nagelteknolog. Jag behöver få svar på några frågor. Är det någon som vet skillnaden mellan gel, akryl och glasfiber? Vilken av materialen är mest grundlggande att kunna? Vad ska jag tänka på när jag väljer utbildning? Förutom att de ska vara godkända hos Sansa eller Seyf.
    Är det någon som har gått sin utbildning hos Haninge kroppsvårdsstudio? Eller har tips om en bra utbildning i närheten av Stockholm.

• Svar på tråden Nagelteknolog!
  • bubbly

Jag tycker gele och akryl är bar bägge två. Gele är mer naturlig medans akryl håler såå mycket bättre dock luktar det stark när man jobbar med det.
    Gwen Stefani skrev 2007-09-22 13:31:34 följande:

ho ho!
  • Ingegärd79

Jag gick Bio sculptures utbildning i Nyköpin/Norrköping men det är bara gel. Många tycker att utbildningen i Jakobsberg är bra för där ingår fler material och den är prisvärd. Heter TT nails tror jag eller american nails.

• Duckan74

Smaskros har gått en utbildning för inte alls så länge sen. Tror nog att hon kan tänka sig att svara på dina frågor ang det.

• Duckan74

Smaskros finns alltså här på Fl, var lite otydlig.

• Gwen Stefani

Lärde mig idag att applicera tippar. Men det är sååå svårt att lyckas utan att få en endaste luftbubbla under! Grrr! Är det någon som har tips om hur man lyckas. Har funderat på om jag har för mycket lim. (två stryk med limpenseln) Eller om jag är för långsam. Eller trycker för löst...

Svar på tråden Nagelteknolog!