• Saaran

Hur får man bort katt piss?

Hur får man bort lukt oså från ett trä golv?

• Svar på tråden Hur får man bort katt piss?
  • Mandi74

Ett bra rengöringsmedel t ex Ajax eller liknande, man får nog torka några gånger innan lukten försvinner. Men det ska gå.

• smulizkramar

vet inte hur man får bort det från trägolv, men vi köpte piss off på djuraffären och dränkte in våran soffa i det eftersom katten av någon anledning satt sig där istället för kattoan. :P efter några timmar tvättade vi av soffan. funkar! finns i olika varianter med citron och eukalyptus etc. ska ta bort lukten, det sägs "äta upp" lukten etc. går alltid prova. tror en flaska går på mellan 90-120kr. räcker läääänge eftersom man inte behöver använda särskilt mycket. hur det är med trägolv vet jag inte, men fråga på djuraffärn de borde veta...

• Saaran

någon annan som har förslag?

• Gabbi

Vet inte om det stämmer men vanlig såpa ska iaf göra så att katten inte vill sätta sej på det stället igen.. så de går ju att testa...

• jonnysbrud

Har fått ett tips av min mamma när vi hade katter. Köp hem bikarbonat som du späder ut i lite vatten. Bikarbonat har nämligen något ämne som tar bort lukt.

• Gabbi

ja men de har jag oxå hört nått om...!!

• Shaun the sheep

Piss Off, som nån rekommenderade är superbra! Hjälper på det mesta.

Diskmedel och sånt ska man INTE använda säger vetrinärer,
    eftersom vissa luktämnen i det kan påminna om deras eget urin.
    Det är ju bara vad jag hört, men ändå.

Köp en flaska Piss Off, det har varit livräddaren för oss när vi fick en ny kattkille :)

Vilmer ♥070529♥
  • Emeraldy

Saaran:
    Jag hoppas bara att ni inte har lika otur som oss Vi har precis varit tvungna att bryta upp golvet för att kattpisset hade runnit ner UNDER golvet Inte så kul Fundersam

De tips vi fick innan vi insåg att det hade runnit under golvet var piss off-sprayen som nån redan nämnt. Ättika tar bort det mesta illaluktande samt att i alla fall vår katt skyr det som pesten. Ättika luktar ju inte heller så gott men den lukten försvinner ju efter ett tag.

Citron ska visst ha en avskräckande effekt så katten inte går dit och kissar igen, det funkade dock inte på vår katt...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • ligo

Det finns vissa medel som just är till för detta ändamål,, tex piss off. men det du absolut INTE ska använda är Klorin,,,

Det innehållen en lukt som påminner om deras egna och då måste dom ju genast markera,, igen,, och så fortsätter det..

Lycka till.

//Linda

• Vårflickan

Tv-shop gör hela tiden reklam för nåt som heter Urine-gone tror jag. Bara kom att tänka på det.

Svar på tråden Hur får man bort katt piss?