Peter Robinson, någon?
Nån mer än jag som läser Peter Robinsons böcker, har beställt 'En bit av mitt hjärta' och 'I djävulens sällskap' på biblioteket nu. Längtar efter lite läsning i höstmörkret. Nån som läst de oöversatta böckerna?
Nån mer än jag som läser Peter Robinsons böcker, har beställt 'En bit av mitt hjärta' och 'I djävulens sällskap' på biblioteket nu. Längtar efter lite läsning i höstmörkret. Nån som läst de oöversatta böckerna?
Jag har läst de två första böckerna (Gallow's view och A dedicated man), tyckte de var ganska bra också.
Jag läser gärna böcker på engelska men har lite svårt att byte fårn ett språk till en annan för samma författare så att säga och eftersom jag läste "de svenska" Peter Robinson böckerna först kändes det lite konstigt att nu plötsligt läsa på engelska. Det var också lite mäsrkligt att läsa om hur han var lyckligt gift med Sandra...
Men visst var de bra, och jag kommer helt säkert köpa och läsa de övriga oöversatta böckerna.
Jag har läst alla böckerna av Peter Robinson...
En ovanligt torr sommar
I onskans spår
Efter alla år av saknad
En lek med eld
En märklig affär
En bit av mitt hjärta
I djävulens sällskap
Tycker hans böcker är så bra & jag hoppas det snart kommer nån fler
Jag har läst alla översatta utom den senaste (ska beställa den snart!) och skulle jättegärna vilja läsa de oöversatta också, bara jag får tid nån gång... Det är väl 8-9 stycken som inte blivit översatta till svenska?
Det finns 10 st böcker om Alan Banks som inte översatts till svenska, de nio första i serien samt den elfte boken (tionde boken är En ovanligt torr sommar dvs finns på svenska, sen är "den andra svenska boken" I ondskans spår egentligen den tolfte boken i serien)
1. Gallows View (1987)
2. A Dedicated Man (1988)
3. A Necessary End (1989)
4. Hanging Valley (1989)
5. Past Reason Hated (1992)
6. Wednesday's Child (1993)
7. Dry Bones that Dream (1994)
8. Innocent Graves (1996)
9. Dead Right (1997)
* 10. In a Dry Season (1999) (En ovanligt torr sommar)
11. Cold is the Grave (2000)
* 12. Aftermath (I ondskan spår)
* 13. The summer that never was (Efter alla år av saknad)
* 14. Playing with fire (En lek med eld)
* 15. Strange affair (En märklig affär)
* 16. Piece of my heart (En bit av mitt hjärta)
* 17. Friend of the devil (I djävulens sällskap)
Dem är mycket bra!!
har han skrivit så många? synd att de inte finns på svenska för jag tycker de som finns är helt suveräna men kan inte läsa på engelska tyvärr.
Jag har läst alla utom den senaste, de som handlar om Alan Banks. Älskar dem, o bäst är de på engelska. Finns att beställa på t.ex. adlibris.
Upptäckte för bara ett par veckor sen att det finns en massa oöversatta! Är sugen på att läsa dem, eftersom jag älskar hans böcker, men det känns lite underligt att gå bakåt i tiden, som Prickig skrev.