• Tina83

ONT i bröstkorgen när jag sväljer!

hej

jag har haft ont i snart ett år, mest i högra sidan, typ vid lungan, men även i vänster ibland. har varit på lungröntgen som inte visade något.

på senare tid har det börjat göra mer ont till vänster, och idag kan jag inte ens svälja utan att det gör jätte ont i sidan! inte i halsen, utan i bröstet, typ bakom bröstkorgen, lite till vänster. det gör riktigt ont.

vad kan detta vara!?? börjar blir riktigt orolig!
    det känns som om något sitter i vägen, det gör ont till och med när jag dricker vatten eller sväljer....

nån som vet..?

• Svar på tråden ONT i bröstkorgen när jag sväljer!
  • Tina83

jag har ju haft problem med denna sida länge nu. läkarna byr sig inte.

men det känns som att det är något där...men njurarna kan det ju inte ehller va, för dom sitter ju längre ner. detta sitter innanför bröstkorgen.

jag har väldigt ont tyvärr, och jag grimaserar när jag sväljer, så ont gör det.....

• Långbenopluto

Men om det gör ondare idag ska du kontakta läkren igen! Kanske något med matstrupen? De kan ju gå ned med en kamera...

Hoppas det löser sig!

Mamma till Marcus och Isak
  • Tina83

det första man tänker på är ju cancer som med allt annat.... men detta började imorse vid rukosten, o det fanns inte där igår..

ska ringa o kolla!

nån anna som vet vad detta kan va?

• Helly78

Kan vara ngt med muskel sitter klämt,mukelinflammation eller ngt i matstrupen som retas?
    Jag tycker att du ska kräva och vara tjatig på dom..

Jag har haft 2 gr muskelinflammation, det gör son fan..
    Det kändes som nån "högg" rakt i in hjärtan. Onda kom bara då o då men aldrig vid sväljning.

• Tina83

för mig sitter det till höger, och just vid sväljning....

men jag har ont annars också i bröstet, både till vänster o höger, men det började till höger. detta var väl 9 månader sen ungefär. jag e jättetrött o sliten.

på vår vårdcentral gör dom inget om det visar sig att snabbsänkan är bra... då tror dom att man är hypokondriker.

men det har börjat lätta nu. det gör inte ont när jag dricker, dock när jag äter fast föda.

• DanielHTML

Hejsan Tina,

Hoppas allt är löst kring detta, blev du något klokare kring vad det gällde?

Jag har börjar uppleva symptomen som du beskrivit här, läkarna säger stress men jag är väldigt skeptisk då det pågått över snart 2 år.

Svar på tråden ONT i bröstkorgen när jag sväljer!